Юридическая Компания

Де розмістити стоматологічний кабінет. Вимоги до приміщення для медичної практики. Ліцензія на медичну практику -стоматологія

Опубликовано 12 Апр 2019 в Главная | Нет комментариев

Якщо Ви вирішили отримати ліцензію на медичну практику, Ваш освітній рівень, кваліфікація та стаж роботи це дозволяє, перше із чого ви розпочнете, — пошук бажаного приміщення.

Всі суб’єкти господарювання щодо кожного місця провадження медичної практики повинні мати відповідний документ, який підтверджує право користування цим приміщенням (право власності, оренди або інше право користування).

Не поспішайте укладати договір оренди чи купівлі-продажу. Рекомендуємо, ознайомитись із загальними вимогами для таких приміщень.

Так, спільною для всіх є вимога про те, що для медичної практики можуть використовуватися лише нежитлові приміщення. При цьому, таке приміщення може розміщуватися в житловому будинку, і в тому числі бути квартирою, яка попередньо була виведена з житлового фонду. Виключенням з цього правила є діяльність закладів інфекційного, в тому числі фтизіатричного профілю.

За загальним правилом медичні, діагностичні центри, інші заклади охорони здоров’я розміщуються на першому-другому поверсі. В окремих випадках можливе їх розміщення на цокольних, мансардних чи інших поверхах. Одним із критеріїв будівлі для медичної практики є її капітальність.

Медзаклад може розміщуватись як в межах одного приміщення, так і в різних відокремлених будівлях. В останньому випадку у відомостях суб’єкта господарювання про стан матеріально-технічної бази потрібно вказати інформацію по кожному.

Відповідно Постанови КМУ «Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з медичної практики» від 2 березня 2016 р. № 285, в редакції 20.03.2019 р., приміщення, у яких здійснюється діяльність, така як медична практика, повинні відповідати встановленим санітарним нормам.

Зміна функціонального призначення приміщень, перепланування, розширення площ, які використовуються у лікувально-діагностичному процесі, мають бути підтверджені актом санітарно-епідеміологічного обстеження об’єкта, виданим уповноваженим на це органом (установою), у частині, в якій відбулися зазначені зміни.

Таке посилання на санітарні норми зазвичай викликає багато запитань у осіб, що бажають отримати ліценцію на медичну практику.

У зв’язку із чим юристи Юридичної компанії-Лєгал вирішили підготувати для Вас інформаційну статтю щодо вимог, які пред’являються для самого розпоширеного виду приватної медичної діяльності: стоматологічні кабінети.

Розташування приміщень, їх площі, оздоблення, освітлення, повітрообмін, водозабезпечення та облаштування каналізації у стоматології мають відповідати вимогам ДБН В.2.2.-10-2001. «Будинки і споруди. Заклади охорони здоров’я». Так:

Висота приміщень від підлоги до стелі має бути не менше 3 м. У приміщеннях (кабінетах), де розташовується нестандартне технологічне обладнання, висота встановлюється залежно від розмірів обладнання. У разі реконструкції приміщення цей показник визначається відповідно до його функціонального призначення за умови забезпечення санітарно-гігієнічних вимог, але не менше 2,5 м.

Санвузли для персоналу та пацієнтів мають бути окремими.

Кількість санітарних приладів для пацієнтів необхідно визначати з розрахунку не менш як один прилад на 50 осіб для чоловіків і на 30 – для жінок.

Для персоналу кількість санітарних приладів має розраховуватися залежно від кількості осіб, що користуються вбиральнею в найбільшій за чисельністю зміні.

Внутрішнє опорядження приміщень має бути виконано згідно з їх функціональним призначенням. Поверхні стін, перегородок і стелі приміщень, призначених для медико-технологічного процесу, мають бути гладкими, що дасть можливість робити вологе прибирання і дезінфекцію. У приміщеннях з вологим режимом, а також у таких, де проводиться поточна дезінфекція, стіни необхідно облицьовувати глазурованою плиткою  чи  іншими  вологостійкими  матеріалами  на  повну  висоту.  Підлога у цих приміщеннях має бути покрита водонепроникним матеріалом, що легко очищується, без дефектів (тріщин, щілин), допускати часте миття дезінфікуючими та мийними розчинами,  бути  зручною  для  транспортування  хворих,  матеріалів  і  обладнання.

 Стелю  в  приміщеннях  з  вологим  режимом  слід  фарбувати  водостійкими  фарбами. У місцях встановлення санітарно-технічних приладів, а також обладнання, експлуатація якого пов’язана з можливістю зволоження стін і перегородок, необхідно передбачати опорядження стін і перегородок вологостійкими матеріалами на висоту 1,6 м і ширину, що дорівнює ширині приладів і обладнання плюс 20 см з кожного боку.

Встановлення підвісної стелі в приміщеннях, які потребують особливого санітарно-гігієнічного режиму, має відповідати вимогам до огороджувальних конструкцій такого типу приміщень. При цьому конструкція і матеріали підвісних стель цих приміщень повинні забезпечувати можливість проведення їх прибирання, чищення і дезінфекції.

Стоматологічні кабінети забезпечуються припливно-витяжною вентиляцією з механічним спонуканням (або змішаною природною витяжною вентиляцією з механічною приплив-ною), яка забезпечує повітряно-тепловий баланс приміщень.

У разі необхідності для забезпечення належного мікроклімату (вологість, температура повітря робочої зони) приміщення обладнуються кондиціонерами.

У стоматологічному кабінеті слід передбачити природне, загальне та місцеве штучне освітлення. Вікна найкраще орієнтувати на північ. Світловий коефіцієнт (відношення заскленої поверхні вікон до площі підлоги) має становити 1:4–1:5. Кут падіння світлових променів не менше 28 градусів. Із штучного освітлення найкраще використовувати люмінесцентні лампи денного світла або люмінесцентні лампи холодного природного кольору, які дають рівень освітленості в 500 лк. Місцеве освітлення у вигляді рефлектора розміщують на стоматологічних установках. Обладнання і меблі розташовують таким чином, щоб для роботи лікаря, медичної сестри, молодшої медичної сестри (санітарки) створити оптимальні умови, а пацієнтові було зручно. Для оснащення кабінету лікаря-ортопеда необхідно встановити спеціальне обладнання.

На одне робоче місце стоматологічного кабінету має бути виділено просторе приміщення з достатнім природним освітленням площею не менш як 14 кв. м. На кожне додаткове крісло додається площа не менше як 10 кв. м. Крісло розташовують поблизу і навпроти вікна, щоб забезпечити природне освітлення ротової порожнини хворого і доступ свіжого повітря до робочого місця.

МОЗ уточнило вимоги до приміщень, в яких знаходиться рентгенівське устаткування.

Такі вимоги стосуються стоматологічних кабінетів, оснащених дентальними рентгенівськими апаратами.

Такі кабінети можуть бути розміщені в житлових будинках і громадських будівлях тільки за умови дотримання встановлених вимог.

Так, для забезпечення вмісту річної дози опромінення медичного персоналу в стоматологічних кабінетах в тиждень повинні робити не більше 100 рентгенівських знімків.

Первинний промінь рентгенівського апарату не має бути спрямований у бік вхідних дверей або вікна першого поверху.

При розташуванні стоматологічних кабінетів в старих житлових будинках необхідно знати матеріал і товщину міжповерхового перекриття. У разі потреби треба робити спеціальну захисну стелю для забезпечення надійності протирадіаційного захисту.

Крім того, встановлені вимоги до рентгенівського устаткування, фотолабораторії і підготовки рентген-лаборанта, який проводить рентгенівські процедури в стоматологічній практиці.

Таким чином, якщо приміщення відповідає всім заявленим санітарним вимогам, можливо перейти до наступного етапу – отримати акт санітарно-епідеміологічного обстеження об’єкта. Реквізити акту щодо проведеного обстеження являються обов’язковими для заповнення відомостей суб’єкта господарювання, що подаються для отримання ліцензії на медичну практику.

Крім того, варто знати, у разі провадження фізичною особою — підприємцем медичної практики за кількома місцями її провадження відомості про стан матеріально-технічної бази, наявність персоналу із зазначенням його освітнього і кваліфікаційного рівня заповнюються для кожного місця провадження окремо.

Медична практика ліцензіатом повинна проводитись тільки за місцем (місцями) її провадження, яке (які) зазначені у заяві про отримання ліцензії та в документах.

Надалі, Вам необхідно буде розмістити біля входу до закладу вивіску або інформаційну табличку із зазначенням найменування закладу охорони здоров’я та юридичної особи, а фізична особа — підприємець — вивіску або інформаційну табличку із зазначенням прізвища, імені, по батькові ліцензіата та переліку медичних спеціальностей, за якими провадиться медична практика. Крім того Ви повинні забезпечити умови для вільного доступу осіб з обмеженими фізичними можливостями до приміщення.

Нагадуємо, що юристи Юридичної компанії-Лєгал мають досвід в отриманні ліцензії на медичну практику.

Ми взмозі допомогти Вам підібрати відповідне приміщення, отримати на нього акт санітарно-епідеміологічного обстеження, пройти метрологічну повірку засобів вимірювальної техніки, юридично правильно заповнити відомості суб’єкта господарювання та отримати ліцензію на медичну практику.

Чекаємо Вас: м. Одеса, Адміральський проспект, 25, оф. 9

Конт. тел.: 701-88-71; 068-124-25-85