Юридическая Компания

Внаслідок тривалого нерозгляду заяви, ненадання чіткої та обґрунтованої відповіді, що зумовило неодноразове звернення до судів і ДВС, — завдано моральної шкоди

Опубликовано 20 Сен 2019 в Новости, Новости судебной практики | Нет комментариев

У позові до Фонду соцстрахування від нещасних випадків на виробництві та профзахворювань (ФСС) позивач просив визнати відповідь неправомірною, зобов’язати відповісти на питання і видати особову справу, стягнути моральну шкоду і визнати постанову протиправною.
Зазначив, що не вперше звернувся до ФСС із заявою щодо постанови про відмову в страхових виплатах, де поставив ряд питань.
Але відповідь не містила чіткої інформації, як і не було надано для вивчення особову справу.
🔸 Місцевий та апеляційний суди у позові відмовили, але КАС дійшов інших висновків:
✔️ Відповідь ФСС є неправомірною і не відповідає вимогам ЗУ «Про звернення громадян» щодо повноти і об’єктивності з таких підстав.
✔️ Відмова у видачі особової справи неправомірна, оскільки законом не обмежено доступ застрахованої особи до інформації про себе;
✔️ Повідомлення про виконання рішення суду недостовірне, тому що виконавчий лист повернутий до суду з підстав неможливості виконання;
✔️ Відповіді на питання є неповними.
✔️ Вимоги щодо надання особової справи та відповідей на питання мають бути також задоволені, оскільки є похідними від першої вимоги.
✔️ Позивачу із врахуванням стану здоров’я, віку та групи інвалідності завдано моральної шкоди внаслідок тривалого нерозгляду заяви, ненадання чіткої та обґрунтованої відповіді, що зумовило неодноразове звернення до судів і ДВС.
Але моральну шкоду не можна відшкодувати повністю, оскільки немає критеріїв майнового виразу душевного болю. Будь-яка компенсація не є адекватною дійсним стражданням. Тому її розмір може мати суто умовний вираз, у даному випадку 5000,00 грн.
Разом з тим, суд погодився з висновками судів попередніх інстанцій щодо правомірності відмови у страхових виплатах згідно з постановою №2301/12052/111