Юридическая Компания

Новости

Відчуження земельної ділянки: скільки податків треба сплатити при укладанні договору

Опубликовано 29 Июн 2021 в Новости | Нет комментариев

Відчуження земельної ділянки: скільки податків треба сплатити при укладанні договору

При укладанні певного виду цивільно-правових угод щодо відчуження земельних ділянок на сторін покладається обов’язок сплати податків.

Про це повідомляє пресслужба Мін’юсту.

Так, після зняття так званого мораторію на відчуження ділянок сільськогосподарського призначення при посвідченні договору про відчуження такої земельної ділянки необхідно буде сплатити:

  • податок на доходи фізичних осіб за ставкою 5% від ціни, зазначеної в договорі купівлі-продажу;
  • військовий збір у розмірі 1,5%, причому ще до моменту нотаріального посвідчення договору відчуження земельної ділянки.

Базовою розрахунковою величиною для оподаткування буде зазначена в договорі купівлі-продажу ціна, яка не може бути нижчою за оціночну вартість землі, розрахованої уповноваженим органом.

Законодавчий алгоритм оподаткування земельних операцій передбачає і низку пільг. Скажімо, від оподаткування звільняються власники земельних ділянок сільськогосподарського призначення та земельних часток (паїв), які були отримані у порядку безоплатної передачі згідно зі статтею 121 ЗК України. Пільгами за певних умов і тільки раз на рік можуть скористатися також особи, які отримали такі ділянки у процесі приватизації.

Джерело: https://yur-gazeta.com

Далее

Фізособи та юрособи отримають право на цивільну вогнепальну зброю: законопроєкт

Опубликовано 29 Июн 2021 в Новости | Нет комментариев

Фізособи та юрособи отримають право на цивільну вогнепальну зброю: законопроєкт

На розгляд народним депутатам подано законопроєкт про право на цивільну вогнепальну зброю.

Законопроєкт № 5708 від 25.06.2021 пропонує врегульовувати питання забезпечення громадянами держави права на активний особистий захист свого життя та здоров’я, а також  життя та здоров’я навколишніх від злочинних посягань, в стані крайньої необхідності за допомогою вогнепальної зброї.

У зазначеному законопроєкті пропонується:

визначити, що право власності на цивільну вогнепальну зброю, її основні частини, засоби зменшення гучності пострілу та бойові припаси до неї набуватиметься виключно за наявності Посвідчення власника зброї з отриманою відповідною категорією зброї.

Перше Посвідчення власника зброї видаватиметься строком на3 роки, а кожне наступне (продовжене) – на 5 років. У ньому вказується інформація про фізичну або юридичну особу, якій надано право на цивільну вогнепальну зброю, а також зазначається категорія (категорії) зброї, яку (які) така особа отримала. Порядок видачі та продовження Посвідчення власника зброї та його форму встановить Кабінет Міністрів України.

— визначити умови та порядок отримання громадянами України та юридичними особами документів про право власності на цивільну вогнепальну зброю:

Право на отримання Посвідчення власника зброї матимуть дієздатні громадяни України, іноземці та особи без громадянства, які постійно проживають на території України з урахуванням обмежень, передбачених частиною другою цієї статті.

Не може бути надане Посвідчення власника зброї особі за наявності однієї з таких підстав:

1.1. наявність медичних протипоказань до поводження зі зброєю;

1.2. наявність у особи непогашеної або незнятої судимості за вчинення кримінальних правопорушень, передбачених Розділами І, ІІ, ІІІ, ІV, VІ, ІХ, ХІІ, ХІІІ, ХІV, XV, XVII, XVIII, ХІХ, ХХ Особливої частини Кримінального кодексу України (крім реабілітованих);

1.3. притягнення особи до адміністративної відповідальності протягом року за одне з правопорушень, передбачених статтею 1224, частиною третьою, четвертою статті 126, статтями 130, 17219, 17220, 173, 1732, 1733, 174, 1831, 1843, 185, 18510, 186, 1868, 187, 190-1956, 203, 2031, 2041, 2042-2044 Кодексу України про адміністративні правопорушення;

1.4. особу обмежено або позбавлено відповідно до рішення суду права на володіння вогнепальною зброєю.

Юридичні особи зможуть придбавати цивільну вогнепальну зброю та бойові припаси для їх подальшого перепродажу (зброя для продажу) або для використання у власній господарській діяльності (зброя для експлуатації). Юридичні особи набуватимуть вогнепальну зброю та бойові припаси до неї за наявності Посвідчення власника зброї та свідоцтва про реєстрацію зброї на кожну одиницю зброї. Посвідчення власника зброї видається на ім’я юридичної особи в порядку встановленому Кабінетом Міністрів України.

— здійснити класифікацію цивільної вогнепальної зброї;

— розробити порядок видачі медичного заключення (висновку) про відсутність медичних протипоказань, які перешкоджають отриманню документу на цивільну вогнепальну зброю, який передбачає створення спеціальної інформаційно-довідкової системи з провадженням кваліфікованого електронного підпису особи, яка сформувала висновок;

— розробити порядок створення та ведення Єдиного державного реєстру цивільної вогнепальної зброї;

визначити порядок страхування цивільної відповідальності власників цивільної вогнепальної зброї;

— передбачити обмеження щодо права на цивільну вогнепальну зброю та боєприпаси:

В Україні забороняється:

1.1. застава та заклад цивільної вогнепальної зброї чи бойових припасів до неї;

1.2. використання для гладкоствольної короткоствольної (травматичної) зброї будь-яких патронів, за виключенням патронів, споряджених гумовими чи аналогічними за своїми властивостями метальними снарядами несмертельної дії, холостих патронів, патронів газової дії;

1.3. зазначення більше однієї особи, як власника цивільної вогнепальної зброї у свідоцтві про реєстрацію зброї.

— передбачити порядок спадкування цивільної вогнепальної зброї та бойових припасів;

— передбачити використання цивільної вогнепальної зброї для самозахисту:

Забороняється застосовувати цивільну вогнепальну зброю, яка перебуває в цивільному обігу, щодо жінок з явними ознаками вагітності, осіб з явними ознаками інвалідності, неповнолітніх, коли їхній вік очевидний або відомий, за винятком випадків здійснення зазначеними особами збройного або групового нападу.

Якщо внаслідок застосування цивільної вогнепальної зброї, яка перебуває у цивільному обігу, нападнику заподіяно тілесні ушкодження, особа, яка застосувала цивільну вогнепальну зброю, зобов’язана здійснити виклик екстреної медичної допомоги, вжити заходів до охорони місця події та негайно повідомити органам Національної поліції України про випадок застосування зброї.

— визначити загальні засади володіння та користування цивільною вогнепальною  зброєю і боєприпасами іноземцями та особами без громадянства на території України.

— врегулювати тимчасове ввезення цивільної вогнепальної зброї і боєприпасів на територію України, тимчасове вивезення цивільної зброї і боєприпасів з території України.

Джерело: https://yur-gazeta.com

Далее

Подписан закон о налогообложении электронных услуг нерезидентов

Опубликовано 29 Июн 2021 в Новости | Нет комментариев

Подписан закон о налогообложении электронных услуг нерезидентов

Президент Украины Владимир Зеленский подписал закон «О внесении изменений в Налоговый кодекс Украины относительно отмены налогообложения доходов, полученных нерезидентами в виде выплаты за производство и/или распространение рекламы, и совершенствование порядка налогообложения налогом на добавленную стоимость операций по поставке нерезидентами электронных услуг физическим лицам» №1525-IX.

Об этом говорится в сообщении Офиса президента.

Документ определяет особый порядок налогообложения налогом на добавленную стоимость компаний-нерезидентов, предоставляющих электронные услуги лицам, проживающим на территории Украины. Это позволит увеличить поступления в государственный бюджет от НДС. 

Так, иностранные компании, которые поставляют украинцам электронные услуги, будут обязаны зарегистрироваться плательщиками налога на добавленную стоимость по упрощенной процедуре через специальный электронный сервис, если общая сумма от осуществления соответствующих операций превышает 1 млн грн в год. Нерезиденты будут составлять упрощенную отчетность в электронной форме на украинском или английском языке.

В то же время, согласно документу, от уплаты НДС освобождаются операции по поставке услуг по дистанционному обучению через интернет, если эта сеть используется исключительно как средство коммуникации между преподавателем и слушателем. Также от налога на добавленную стоимость освобождены операции по поставке образовательных услуг путем доступа к публичным образовательным, научным и информационным ресурсам в интернете из отраслей знаний и специальностей, по которым осуществляется подготовка соискателей высшего образования, если их проведения и предоставление не требует участия человека.

С 1 января 2022 года отменяется НДС при оплате украинскими компаниями услуг по производству или распространению рекламы за рубежом.

Источник: https://biz.censor.net/n3273872

Далее

З 01.07.2021 р. збільшується прожитковий мінімум, на що це впливає

Опубликовано 25 Июн 2021 в Новости | Нет комментариев

З 01.07.2021 р. збільшується прожитковий мінімум, на що це впливає
З 01.07.2021 р. збільшується прожитковий мінімум для всіх груп населення. Це передбачено ст. 7 Закону України «Про Державний бюджет України на 2021 рік» від 15.12.2020 р. № 1082-IX.
Розмір мінімальної зарплати залишився без змін: у місячному розмірі він становить 6000 грн, у погодинному – 36,11 грн.
На що вплине розмір прожиткового мінімуму з 01.07.2021 р.:
1. Індексація зарплати.
Зарплата працівників індексується у межах прожиткового мінімуму для працездатних осіб (п. 4 Порядку проведення індексації грошових доходів населення, затвердженого постановою КМУ від 17.07.2003 р. № 1078). Отже, з 01.07.2021 р. зарплата працівників підлягатиме індексації у межах 2379 грн.
Якщо особа працює неповний робочий час, сума індексації визначається з розрахунку повного робочого часу/кількості календарних днів у місяці, а виплачується пропорційно відпрацьованому/службовому часу.
2. Аліменти.
Мінімальний розмір аліментів на одну дитину не може бути меншим ніж 50% прожиткового мінімуму для дитини відповідного віку (ч. 2 ст. 182 Сімейного кодексу України).
Отже, розмір аліментів з липня 2021 р. не може бути меншим:
для дітей віком до 6 років – 1006,50 грн (2013 грн × 50%);
для дітей віком від 6 до 18 років – 1255 грн (2510 грн × 50%).
3. Допомога по безробіттю.
Допомога по безробіттю не може перевищувати чотирикратного розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб (абзац 2 ч. 5 ст. 23 Закону України «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» від 02.03.2000 р. № 1533-III).
Таким чином, максимальний розмір допомоги по безробіттю з липня 2021 р. становить 9516 грн (4 × 2379 грн).
4. Допомога по вагітності та пологах.
Допомога по вагітності та пологах надається у розмірі 100% середньомісячного доходу жінки (стипендії, зарплати, допомоги з безробіття тощо) на місяць. Однак вона не може бути меншою, ніж 25% розміру прожиткового мінімуму, встановленого для працездатної особи (ст. 9 Закону України «Про державну допомогу сім’ям з дітьми» від 21.11.1992 р. № 2811-XII, далі – Закон № 2811).
Отже, з 01.07.2021 р. мінімальний розмір допомоги по вагітності та пологах – 594,75 грн (25% ×2379 грн), в розрахунку на місяць.
5. Допомога одиноким матерям.
Встановлений розмір допомоги одиноким матерям (одиноким батькам, одиноким усиновлювачам тощо), матері (батьку) у разі смерті одного з батьків, які мають дітей до 18 років (якщо діти навчаються за денною формою навчання у закладах загальної середньої, професійної (професійно-технічної), фахової передвищої та вищої освіти – до закінчення цими дітьми закладів освіти, але не довше ніж до досягнення ними 23 років) дорівнює різниці між 100% прожиткового мінімуму для дитини відповідного віку та середньомісячним сукупним доходом сім’ї в розрахунку на одну особу за попередні шість місяців (ч. 1 ст. 183 Закону № 2811).
Максимальний розмір такої допомоги з 01.07.2021 р. для дітей до 6 років становитиме 2013 грн, від 6 до 18 років – 2510 грн, від 18 до 23 років (при навчанні дитини на стаціонарі ВНЗ) – 2379 грн.
6. Допомога дітям, батьки яких ухиляються від сплати аліментів.
Розмір допомоги дорівнює різниці між 50% прожиткового мінімуму для дитини відповідного віку та середньомісячним сукупним доходом сім’ї з розрахунку на одну особу за попередні шість місяців (абз. 1 п. 8 Порядку призначення та виплати тимчасової державної допомоги дітям, батьки яких ухиляються від сплати аліментів, не мають можливості утримувати дитину або місце проживання їх невідоме, затвердженого постановою КМУ від 22.02.2006 р. № 189; далі – Порядок).
Отже, максимальний розмір допомоги з 01.07.2021 р. для дітей до 6 років становить 1006,50 грн (50% × 2013 грн), від 6 до 18 років – 1255 грн (50% × 2510 грн).
Таку допомогу не призначають на дітей після 18-річного віку, навіть якщо вони продовжують навчання (пп. 3 п. 10 Порядку).
7. Пенсія за віком.
Мінімальний розмір пенсії за віком встановлюється у розмірі прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність, за наявності (ч. 1 ст. 28 Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування» від 09.07.2003 р. № 1058-IV):
у чоловіків – 35 років страхового стажу;
у жінок – 30 років страхового стажу.
Отже, за зазначених умов мінімальний розмір пенсії за віком з 01.07.2021 р. становитиме 1854 грн.
Наступне підвищення прожиткового мінімуму заплановане з 01.12.2021 р.
Джерело: Фактор

 

Далее

Кабмін дозволив бізнесу отримувати відомості про фізичних осіб з державної системи обміну даними «Трембіта»

Опубликовано 25 Июн 2021 в Новости | Нет комментариев

Кабмін дозволив бізнесу отримувати відомості про фізичних осіб з державної системи обміну даними «Трембіта»

Державна система обміну даними «Трембіта» стане доступною не лише держорганам, але й бізнесу. Відповідну постанову прийнято на засіданні уряду, інформує Мінцифра.

«Трембіта» об’єднує між собою електронні реєстри органів влади та забезпечує зв’язок між ними. Так відбувається обмін даними, що є необхідними для надання електронних послуг громадянам. Завдяки цьому людям для отримання тієї чи іншої послуги не потрібно надавати органам довідки, адже уся інформація вже є в реєстрах.

Завдяки ухваленій постанові бізнес зможе взаємодіяти з державними ресурсами. Наприклад, отримувати відомості про пільговиків під час продажу квитків чи формування рахунків зі сплати комунальних платежів.

Крім того, кажуть у Мінцифрі, для підприємців «Трембіта» розв’яже проблему з комунікацією всередині великого бізнесу. Тепер не потрібно створювати власну систему взаємодії, коли можна під’єднатися до «Трембіти» — швидкої, захищеної та надійної.

Джерело: https://buh.ligazakon.net

Далее

В Налоговой службе пригрозили штрафами в 85 тыс. грн за получение денег «на карту»

Опубликовано 24 Июн 2021 в Новости | Нет комментариев

В Налоговой службе пригрозили штрафами в 85 тыс. грн за получение денег «на карту»

Систематическое получение средств на карточный счет физлица за товары является признаком хозяйственной деятельности, подлежащей регистрации. Об этом заявили в ГНС.

Государственная налоговая служба Украины констатирует увеличение случаев приема оплаты продавцами товаров (услуг) на карточные счета физических лиц.

«В основном продавцы, использующие указанную схему продажи, не зарегистрированы субъектами хозяйствования в установленном порядке», — отмечает ГНС.

«Такие расчеты проводятся с грубыми нарушениями налогового законодательства, продавцы получают неучтенные доходы, не платят определенные налоги, сборы и обязательные платежи.

В дальнейшем полученные средства вероятно используются на приобретение контрафактных товаров, выплату заработных плат «в конвертах» и тому подобное.

Такое явление негативно влияет на состояние наполнения государственного бюджета. Кроме этого, покупатель рискует приобрести товар сомнительного качества без возможности его возврата и защиты своих прав, ведь расчетный документ в подтверждение оплаты не выдается.

Следует отметить, что систематическое получение средств на карточный счет физического лица за товары (услуги) имеет все признаки хозяйственной деятельности, подлежащей обязательной государственной регистрации.

За осуществление хозяйственной деятельности без государственной регистрации предусмотрена административная ответственность – штраф в размере до 85 тыс. гривен с конфискацией изготовленной продукции, орудий производства, сырья и денег, полученных в результате совершения такого административного правонарушения (ст. 164 КУоАП).

В случае получения предложений от продавцов оплатить товары (услуги) на карточный счет физического лица просим информировать налоговые органы для принятия соответствующих мер в пределах определенной законодательством компетенции», — заявили в ГНС.

Источник: https://sud.ua

Далее