Юридическая Компания

Новости

Пластикові пакети продаватимуть за новими правилами

Опубликовано 27 Янв 2022 в Новости | Нет комментариев

Пластикові пакети продаватимуть за новими правилами

Українські магазини зобовʼязали продавати пластикові пакети за цінами не менше ніж 2 грн.

Сьогодні ж більшість супермаркетів ціни виставили символічні — від 1 до 12 копійок.

Згідно з рішенням уряду, правила набудуть чинності з 1 лютого 2022 року.

Нагадаємо, що з 10 грудня в Україні заборонили використання безкоштовних пластикових пакетів у сфері обслуговування. Згідно із Законом № 1489-IX «Про обмеження обігу пластикових пакетів на території України», за недотримання правил передбачені штрафи до 8500 грн. Це був перший етап заборони, попереду ще два.

На які саме пакети встановили обовʼязкові ціни

2 грн — це обовʼязкова вартість для для пакетів зі стінками, що завтовшки понад 50 мкм, які призначені для пакування та транспортування товарів.

Тобто йдеться не про тонкі пластикові пакети. Їх розповсюдження з 10 березня 2022 року повністю  заборонять, як на платній, так і на безоплатній основі.

Ціни Кабмін встановив такі:

  • 2,00 грн – для пакетів без ручок та бічних складок;
  • 2,50 грн – для пакетів без ручок, але з бічними складками або з ручками, але без бічних складок;
  • 3,00 грн – для пакетів з ручками та бічними складками.

Зазначені ціни є мінімальними, торговельні мережі вже можуть встановлювати свої та продавати пакети дорожче.

Мета заборони та зобовʼязання з цінами — поступово вирішити питання забруднення довкілля пластиком.

Хронологія заборон на пластикові пакети

Обмеження на розповсюдження пластикових пакетів має три етапи:

  • Перший етап розпочався 10 грудня. Згідно з законодавством, безкоштовних одноразових пакетів не буде, придбати їх можна лише за гроші.
  • Другий етап стартує з березня 2022. Ним забороняється поширення пакетів до 50 мікрометрів.
  • Третій етап. З 1 січня 2023 року заборона на використання всіх пакетів товщиною до 50 мікрометрів.

Нагадаємо, що торгові мережі відреагують на заборону пластикових пакетів підвищенням ціни низки товарів.

А ви будете купувати пластикові пакети?
Джерело: https://economics.segodnya.ua
Далее

Збільшено розмір аліментів: прийнято закон

Опубликовано 27 Янв 2022 в Новости | Нет комментариев

Збільшено розмір аліментів: прийнято закон
Законом удосконалено законодавчі положення та усунуто дискримінаційні розбіжності, які виникли в статтях 181 та 272 Сімейного кодексу.
Згідно із Законом, «Якщо місце проживання чи перебування батьків невідоме, або вони ухиляються від сплати аліментів, або не мають можливості утримувати дитину, дитині призначається тимчасова державна допомога з урахуванням матеріального стану сім’ї, у якій виховується дитина, але не менше 50 відсотків прожиткового мінімуму для дитини відповідного віку.
Виплата тимчасової державної допомоги здійснюється за рахунок коштів Державного бюджету України».
Законом частину другу статті 272 Сімейного кодексу викладено в редакції, згідно з якою: «Якщо позов пред’явлений не до всіх зобов’язаних осіб, а лише до деяких з них, розмір аліментів визначається з урахуванням обов’язку всіх зобов’язаних осіб надавати утримання.
При цьому сукупний розмір аліментів, що підлягає стягненню на одну дитину, має бути необхідним та достатнім для забезпечення гармонійного розвитку дитини і не може бути менше 50 відсотків прожиткового мінімуму для дитини відповідного віку.
Мінімальний рекомендований сукупний розмір аліментів, що підлягає стягненню з інших членів сім’ї та родичів на одну дитину, становить розмір прожиткового мінімуму для дитини відповідного віку і може бути присуджений судом у разі достатності заробітку (доходу) платника аліментів».
Проект Закону зареєстровано за №3881.

Джерело: https://uteka.ua
Далее

ВС вказав, хто є належним відповідачем у справі про визнання довіреності недійсною

Опубликовано 26 Янв 2022 в Новости, Новости судебной практики | Нет комментариев

ВС вказав, хто є належним відповідачем у справі про визнання довіреності недійсною

Позивач зазначав, що приватний нотаріус посвідчив довіреність, за якою померла особа уповноважила відповідача представляти її інтереси, а саме подарити особі належні їй нежитлові приміщення. Висновком науково-дослідного інституту судових експертиз встановлено, що підпис від імені особи у довіреності виконано не нею.

Суд першої інстанції позов задовольнив, оскільки непідписання стороною правочину, який вчиняється у письмовій формі, свідчить про відсутність волевиявлення на вчинення цього правочину та є підставою для визнання його недійсним згідно з частиною третьою статті 203 та частиною першою статті 215 ЦК України.

Апеляційну скаргу подала особа, якій подарували нежитлові приміщення.

Суд апеляційної інстанції скасував судове рішення та у позові відмовив.

Апеляційний суд дійшов висновку, що право власності на нежитлові приміщення належить апелянту. Заявляючи позовні вимоги лише до повіреного, позивачем не прийнято до уваги, що чинність оспорюваної довіреності впливає на майнові права апелянта, який не був залучений до розгляду справи як відповідач.

Апеляційний суд зазначив, що пред`явлення позову до неналежного відповідача (або непред`явлення позову до належного відповідача (співвідповідача)) не є підставою для відмови у відкритті провадження у справі, оскільки заміна неналежного відповідача здійснюється в порядку, визначеному ЦПК України. Водночас указане може бути підставою для відмови у задоволенні позовних вимог по суті заявлених вимог.

Суд касаційної інстанції не погодився з висновком апеляційного суду, скасував його постанову та справу передав на новий розгляд до суду апеляційної інстанції.

Суд касаційної інстанції зазначив, що за позовом особи, яка видала довіреність, про визнання недійсною цієї довіреності, належним відповідачем є повірений (особа, якій видано довіреність), а рішенням суду, яким визнано недійсною довіреність не вирішувалось питання про права та обов`язки апелянта, у зв`язку з чим апеляційне провадження за його апеляційною скаргою необхідно було закрити на підставі пункту 3 частини першої статті 362 ЦПК України (постанова від 12.01.2022 у справі № 201/2760/20).

Джерело: https://ukrainepravo.com

Далее

Е-лікарняний не відображається в кабінеті страхувальника. Що робити?

Опубликовано 26 Янв 2022 в Новости | Нет комментариев

Е-лікарняний не відображається в кабінеті страхувальника. Що робити?

Е-лікарняний — електронний документ, що засвідчує факт тимчасової непрацездатності особи. Є підставою для звільнення від роботи та оплати перших п’яти днів тимчасової непрацездатності за рахунок роботодавця, призначення матеріального забезпечення та надання соціальних послуг відповідно до законодавства про загальнообов’язкове державне соціальне страхування. 

Документ формується в Електронному реєстрі листків непрацездатності Пенсійного фонду України на підставі медичного висновку про тимчасову непрацездатність або рішення органу опіки та піклування.

Про відкриття е-лікарняного працівник має повідомити роботодавця самостійно будь-яким зручним способом.

Надалі, усю необхідну інформацію про е-лікарняний роботодавець може бачити у своєму Електронному кабінеті страхувальника на Порталі Пенсійного фонду України.

У разі, якщо Е-лікарняний не відображається в кабінеті страхувальника, що робити?
КРОК 1. Перевірити, чи створено листок непрацездатності.
Це може зробити застрахована особа, яка зареєстрована в особистому кабінеті на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України. Авторизація застрахованої особи в особистому кабінеті на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України здійснюється за кваліфікованим електронним підписом (КЕП) або Bank ID.
Застрахованій особі з особистого кабінету з пункту меню «Мої листки непрацездатності» надано можливість перегляду своїх листків непрацездатності.
Для перегляду доступні, зокрема: номер листка непрацездатності; дата відкриття листка непрацездатності; дата закриття листка непрацездатності; статус листка непрацездатності; причина непрацездатності; ЄДРПОУ страхувальника; найменування страхувальника (за основним місцем роботи).
Якщо застрахована особа встановила, що листок непрацездатності сформовано не для того страхувальника, їй необхідно звернутися до страхувальника (за основним місцем роботи) або до Головного управління Пенсійного фонду України за місцем реєстрації страхувальника для перевірки наданої роботодавцем інформації про працевлаштування та трудові відносини, а у разі некоректності/відсутності даних – виправлення у звітності страхувальника.
КРОК 2. Якщо листок непрацездатності не створено (не відображається в особистому кабінеті застрахованої особи).
Якщо листок непрацездатності не створено, це є свідченням, що у процесі обробки медичного висновку про тимчасову непрацездатність виникла помилка.
Щоб з’ясувати причину, чому не створено листок непрацездатності, застрахованій особі необхідно зателефонувати до Контакт-центру Пенсійного фонду України за багатоканальним телефонним номером 0-800-503-753 та надати інформацію про дату звернення до лікуючого лікаря, номер(и) медичного (их) висновку (ів) про тимчасову втрату працездатності.
Консультанти Контакт-центру мають можливість пошуку медичних висновків про тимчасову непрацездатність в Електронному реєстрі листків непрацездатності, після чого інформують заявника про результат обробки медичного висновку або про те, що він не надходив на обробку до Електронного реєстру листків непрацездатності.
Якщо медичний висновок про тимчасову непрацездатність не надходив на обробку до Електронного реєстру листків непрацездатності (далі – Реєстр), необхідно звернутися до лікаря для направлення такого висновку до Реєстру.
Якщо результат обробки медичного висновку про тимчасову непрацездатність «Непрацездатну особу не знайдено в Реєстрі застрахованих осіб», застрахованій особі необхідно: звернутися до лікуючого лікаря для перевірки коректності реєстраційного номера облікової картки платника податків/паспортних даних, ПІБ та у разі коригування направити медичний висновок про тимчасову непрацездатність до Реєстру; звернутися до роботодавця (за основним місцем роботи) для перевірки наданої інформації про працевлаштування та трудові відносини у разі, якщо особа нещодавно працевлаштована (відсутні відомості у звіті за останній закритий квартал), для подання довідкового звіту за формою «Податковий розрахунок сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків – фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску», після чого – звернутися до лікуючого лікаря для відправлення медичного висновку про тимчасову непрацездатність до Реєстру.
Якщо результат обробки медичного висновку про тимчасову непрацездатність «Помилка однозначного пошуку в Реєстрі застрахованих осіб/За направленими персональними даними знайдено більше однієї особи/Перевірте ПІБ та документ особи», застрахованій особі необхідно перевірити в особистому кабінеті застрахованої особи на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України коректність відображення ПІБ та реєстраційного номера облікової картки платника податків: у разі виявлення застрахованою особою некоректних відомостей у своїй обліковій картці (прізвище, ім’я, по батькові на поточний момент; реєстраційний номер облікової картки платника податків; дата народження, місце народження; стать; громадянство; серія та номер паспорта; номер телефону (за згодою); адреса місця проживання) вона може подати анкету застрахованої особи на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України для внесення/зміни/уточнення даних у Реєстр(і) застрахованих осіб; якщо дані в Реєстрі застрахованих осіб коректні – звернутися до лікуючого лікаря для перевірки коректності реєстраційного номера облікової картки платника податків/паспортних даних та ПІБ у медичному висновку, у разі коригування – направити медичний висновок про тимчасову непрацездатність до Реєстру.
Якщо результат обробки медичного висновку про тимчасову непрацездатність «Відсутня інформація про трудові відносини на дату початку періоду непрацездатності»: у разі якщо особа, стосовно якої створено медичний висновок про тимчасову непрацездатність, офіційно працевлаштована, необхідно виконати такі кроки: в кабінеті застрахованої особи на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України перевірити наявність даних про трудові відносини – нараховану заробітну плату по страхувальнику, в якого особа працює (пункт «Моя заробітна плата» – Заробітна плата/дохід (по страхувальниках); звернутися до роботодавця для перевірки в особистому кабінеті страхувальника на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України даних про трудові відносини.
У разі якщо дані про трудові відносини відсутні або недостовірні: страхувальнику необхідно надати звіт за формою «Податковий розрахунок сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків – фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску»; якщо особа нещодавно працевлаштована (відсутні відомості у звіті за останній закритий квартал), необхідно подати повідомлення про прийняття працівника на роботу; у разі наявності недостовірних даних страхувальнику необхідно подати уточнюючий звіт з достовірними даними.
За результатами проведених дій (відповідно до кроку 2) перевірити в особистому кабінеті застрахованої особи та/або страхувальника на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України коректність відображення даних про трудові відносини, поданих страхувальником. У разі коректного відображення даних про працевлаштування звернутись до лікаря з проханням направити медичний висновок про тимчасову непрацездатність повторно до Електронного реєстру листків непрацездатності.
Джерело: www.pfu.gov.ua

Далее

Повышение лимита на безналоговые посылки из-за границы до 150 евро: принят во втором чтении законопроект

Опубликовано 25 Янв 2022 в Новости | Нет комментариев

Повышение лимита на безналоговые посылки из-за границы до 150 евро: принят во втором чтении законопроект

Верховная Рада приняла во втором чтении законопроект №4278 о повышении лимита на безналоговые посылки из-за границы до 150 евро. Фактически это решение возвращает лимиты к уровню, который был закреплен в украинском законодательстве до 1 июля 2019 года. Теперь налогом на добавленную стоимость будут облагаться только международные отправления, стоимость которых превышает 150 евро.

За это решение проголосовало 274 народных депутата.

Отметим, что два года назад вступили в силу изменения в Налоговый кодекс. Они предусматривали налогообложение посылок из-за рубежа, сумма которых превышала 100 евро. Например, если стоимость посылки с Amazon или eBay не превышала 100 евро, то получателю ничего дополнительно платить не нужно было. Но если товар стоил 130 евро, то на 30 евро начислялся ввозной налог (3 евро) и НДС (6 евро). Конечная цена для получателя составляла 139 евро.

Налог нужно было платить в гривневом эквиваленте, а его расчет осуществляется по курсу Национального банка Украины. Так, на 15 ноября один евро стоил 30 грн 53 копейки.

Споры вокруг лимитов на посылки из-за рубежа идут давно. В 2016 году Ассоциация предприятий информационных технологий Украины (АПИТУ) предложила Министерству финансов законопроект о снижении лимита со 150 до 22 евро. Ужесточение условий импорта крупнейшие поставщики электроники аргументировали тем, что «из-за теневого импорта госбюджет ежегодно недополучал 3,6 млрд грн налогов».

Вместе с тем рядовые украинцы ожидаемо восприняли инициативу отрицательно, подав несколько петиций о повышении лимита до 220 и даже 500 евро. В итоге ассоциация отозвала свой законопроект. В 2017 году к вопросу вернулись, но ограничили уже количество посылок — парламент принял закон, по которому украинцы без налога могли получать только 3 посылки в месяц. Стоимость товаров в каждой из них не должна была превышать 150 евро.

Джерело: https://delo.ua/

Далее

Порядок сплати єдиного соціального внеску (ЄСВ) за період простою

Опубликовано 25 Янв 2022 в Новости | Нет комментариев

Порядок сплати єдиного соціального внеску (ЄСВ) за період простою
У зв’язку із складною ситуацією в економічній сфері, зокрема через впровадження карантину, значне підвищення цін на енергоносії тощо почастішали випадки призупинення виробництва, скорочення господарської діяльності.
У зв’язку з цим виникають питання щодо порядку сплати єдиного соціального внеску (ЄСВ) за період простою та зарахування цього періоду до страхового стажу.
Відповідно до статті 113 КЗпП України за час простою господарської діяльності не з вини працівника (в тому числі на період оголошення карантину), заробітна плата оплачується з розрахунку не нижче від двох третин тарифної ставки встановленого працівникові розряду (окладу).
Оплата простою (що сталася не з вини працівника) входить до фонду додаткової заробітної плати, тому сплата ЄСВ за цей період є обов’язковою, про що неодноразово роз’ясняли і податкові органи, які здійснюють адміністрування єдиного внеску.
У місяці, в якому стався простій, за працівників, зайнятих за основним місцем роботи, сплата ЄСВ має бути не нижче мінімального страхового внеску (сума, що визначається розрахунково як добуток мінімального розміру заробітної плати на розмір внеску, встановлений законом на місяць, за який нараховується заробітна плата).
Якщо в такому місяці база нарахування єдиного внеску за ставкою 22% виявиться нижчою за мінімальну зарплату, єдиний внесок обов’язково нараховується на різницю між фактично одержаним заробітком і мінімальною заробітною платою.
Це ж стосується і тих випадків, коли простій становить повний місяць. Мінімальна база єдиного внеску не застосовується щодо заробітної плати: працівників за сумісництвом — ЄСВ нараховується завжди на їх фактичний дохід; нових і звільнених працівників, які відпрацювали неповний місяць через прийняття на роботу або звільнення в цьому місяці; осіб з інвалідністю — по фонду оплати праці застосовується понижена ставка ЄСВ — 8,41% 5,3 та 5,5 %. Також, наприклад, якщо працівник перебуває у відпустці без збереження заробітної плати повний календарний місяць, ЄСВ не нараховується, оскільки немає бази його нарахування. Оскільки під час простою працівники підлягають загальнообов’язковому державному пенсійному страхуванню, за цей період сплачується ЄСВ, тому періоди простою зараховуються до страхового стажу.
При цьому слід враховувати, що місяць, в т.ч. якщо у цей період був простій, зараховується як повний місяць роботи за умови, що за цей місяць сплачені страхові внески в сумі не меншій, ніж мінімальний страховий внесок. Якщо сума сплачених за відповідний місяць страхових внесків є меншою мінімального страхового внеску, то цей місяць зараховується до страхового стажу пропорційно сплачених внесків (за встановленою формулою).
Джерело: www.fpsu.org.ua

Далее