Юридическая Компания

Новости

Затверджено зміни до національного класифікатора професій

Опубликовано 2 Ноя 2021 в Новости | Нет комментариев

Затверджено зміни до національного класифікатора професій

25 жовтня 2021 року наказом Міністерства економіки України затверджено зміни до національного класифікатора професій ДК 003:2010.

Нормативний акт враховує системні зміни у сфері освіти, спричинені прийняттям низки законів України, зокрема «Про освіту», «Про вищу освіту», «Про фахову передвищу освіту», «Про повну загальну середню освіту», а також розвитком і потребами освітнього ринку праці.

Принциповими новаціями є включення освітньої кваліфікації за першим (бакалаврським) рівнем вищої освіти до розділу «Професіонали» та остаточне прирівняння на ринку праці освітньо-кваліфікаційного рівня молодшого спеціаліста і молодшого бакалавра.

Змінами скасовуються застарілі, а також затверджуються нові назви кваліфікаційних угруповань і професійні назви робіт, що не відображені в номенклатурі посад освітянського ринку праці, а також вносяться зміни в опис розділів класифікації професій.

За результатами моніторингу попиту на ринку праці, МОН спільно з Міністерством економіки України розглянуть можливість внесення чергових змін стосовно позиціонування працівників з освітньо-професійним ступенем фахового молодшого бакалавра у відповідному розділі класифікації професій.

Нагадаємо, відбулось відкриття дводенного заходу Sсience&Business StartupBootcamp для науковців, стартапів і підприємців на ранніх стадіях розвитку в галузі наукоємних інновацій та технологій.

Джерело: https://www.kmu.gov.ua

Далее

На заміну Закону України «Про біженців та осіб, які потребують додаткового захисту» готується новий законопроєкт. Про основні зміни далі

Опубликовано 1 Ноя 2021 в Новости | Нет комментариев

На заміну Закону України «Про біженців та осіб, які потребують додаткового захисту» готується новий законопроєкт. Про основні зміни далі

Комітетом Верховної Ради України з питань прав людини, деокупації та реінтеграції тимчасово окупованих територій у Донецькій, Луганській областях та Автономної Республіки Крим, міста Севастополя, національних меншин і міжнаціональних відносин підготовлений до першого читання законопроект №  3387 від 24.04.2020 «Про надання захисту іноземцям та особам без громадянства».

Законопроект готується на заміну Закону України «Про біженців та осіб, які потребують додаткового захисту», ним  пропонується :

— встановити порядок прийому заяв про захист осіб, які утримуються в установах попереднього ув’язнення, пунктах тимчасового перебування іноземців та осіб без громадянства;

— удосконалити порядок прийому заяв про захист на державному кордоні України; 

— встановити форми процедури про надання захисту (загальна та прискорена);

— встановити процедурні стандарти, пов’язані з проведенням індивідуальних співбесід із шукачами захисту, доказуванням та оцінкою заяв про захист, конфіденційністю під час проведення процедури надання захисту;

— урегулювати питання звільнення шукачів захисту від кримінальної та адміністративної відповідальності;  

— усунути законодавчі прогалини, що стосуються звернення іноземців та осіб без громадянства із повторною заявою про захист, перереєстрацією осіб, яким надано захисту, переведенням особових справ шукачів захисту;

— регламентувати поняття переслідування та серйозної шкоди, що є одним із основоположних питань під час проведення процедури надання захисту іноземцям та особам без громадянства;

—  визначити порядок інтеграції осіб, яким надано захист;

 — визначити  порядок та підстави надання притулку в Україні, порядок його припинення та статус осіб, яким надано притулок.

 Законопроектом запроваджується термін «шукач захисту». Це іноземець або особа без громадянства, який (яка) подав (подала) заяву про захист, і за якою не прийнято остаточне рішення.

 Крім того, з’явиться шукач захисту, який потребує особливих процедурних гарантій. Це шукач захисту, який через індивідуальні обставини (неповноліття, недієздатність, тяжка хвороба, психічні розлади, вагітність, жертва психологічного чи фізичного насильства, жертва торгівлі людьми тощо) має обмежені можливості користуватися правами і дотримуватися обов’язків, встановлених Законом.

 Також запроваджується термін «комбатант». Це особа, яка може брати безпосередню участь у воєнних діях та входить до складу збройних сил сторін. Термін «комбатант» застосовується під час міжнародного збройного конфлікту та поширюється на:

а) особовий склад ополчень і добровільних загонів, якщо вони:

знаходяться під командуванням особи, відповідальної за своїх підлеглих;

мають закріплену відмітну емблему, яка може бути розпізнана на відстані;

відкрито носять зброю;

ведуть бойові дії відповідно до законів і звичаїв війни;

б) жителів території, що не була окупована, які при наближенні ворога добровільно взялися за зброю для того, щоб чинити опір військам, що вторглися, але не мали часу самоорганізуватися (якщо вони відкрито носять зброю і дотримуються законів і звичаїв війни).

Шукачам надаватимуть такі форми захисту:

1) статус біженця;

2) додатковий захист;

3) тимчасовий захист;

4) притулок.

Іноземці та особи без громадянства, які до моменту звернення за захистом здійснили незаконне перетинання або спробу незаконного перетинання державного кордону України, порушили порядок виїзду з тимчасово окупованої території України або району проведення операції об’єднаних сил, підлягають затриманню до прийняття остаточного рішення за заявою про захист.

У разі вчинення іншого порушення законодавства України із прикордонних питань або про правовий статус іноземців та осіб без громадянства, іноземці та особи без громадянства затримуються до прийняття остаточного рішення за заявою про захист за умови відсутності у них дійсних документів, що посвідчують особу та дають право на виїзд з України. 

За наявності підстав уповноважений орган або орган Державної прикордонної служби України, до якого звернулася особа із заявою про захист, подає до адміністративного суду позов про затримання іноземця або особи без громадянства до прийняття остаточного рішення за заявою про захист.

Іноземці та особи без громадянства, затримані до прийняття остаточного рішення за заявою про захист, утримуються в пунктах тимчасового перебування іноземців та осіб без громадянства, які незаконно перебувають в Україні.

Шукачі захисту отримають право на безоплатну правову допомогу.

Якщо під час реєстрації заяви про захист уповноваженим органом буде встановлено, що особа є комбатантом відповідно до норм міжнародного гуманітарного права, бере безпосередню участь у воєнних діях та входить до складу збройних сил відповідної сторони, така особа повинна подати до уповноваженого органу письмову заяву про відмову від військової діяльності з викладенням обставин такої діяльності.

Уповноважений орган у день реєстрації заяви про захист розпочинає перевірку достовірності інформації, викладеної особою у письмовій заяві про відмову від військової діяльності. Під час проведення перевірки уповноважений орган може звертатися із запитами до органів державної влади, органів місцевого самоврядування, громадських організацій чи фізичних осіб, які можуть сприяти встановленню достовірних фактів про особу, стосовно якої проводиться перевірка.

Одночасно, законопроектом вносяться зміни в процесуальні кодекси.

Зокрема, рішення про видачу особи (екстрадицію) не може бути прийнято, якщо така особа є шукачем захисту відповідно до Закону України “Про надання захисту іноземцям та особам без громадянства”. Інформація про особу, зазначена у цій частині,  не надається іноземній державі, що надіслала запит (зміни до КПК).

Корегуються повноваження адміністративних судів (зміни до КАСУ).

Так, у разі задоволення позову суд зможе прийняти рішення про затримання іноземця або особи без громадянства до прийняття остаточного рішення за його заявою про захист.

Рішення у цих справах будуть підлягати негайному виконанню.

В Кримінальному кодексі стаття 358 доповнюється частиною 5, згідно з якою дії, пов’язані з використанням підроблених офіційних документів не поширюються на іноземців та осіб без громадянства, які прибули в Україну безпосередньо з території, де їм загрожувало переслідування чи серйозна шкода, визначена Законом України «Про надання захисту іноземцям та особам без громадянства», без зволікань звернулися за захистом та надали переконливі письмові пояснення щодо використання підроблених офіційних документів.

Джерело: https://sud.ua

Далее

01 листопада 2021 року є граничним терміном сплати податкових зобов’язань плати за землю за вересень 2021 року.

Опубликовано 29 Окт 2021 в Новости | Нет комментариев

01 листопада 2021 року є граничним терміном сплати податкових зобов’язань плати за землю за вересень 2021 року.

Головне управління ДПС у м. Києві нагадує, що 01 листопада 2021 року є граничним терміном сплати податкових зобов’язань плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) (крім громадян) за вересень 2021 року.

Відповідно до п. 287.3 ст. 287 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) податкове зобов’язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця.

Податкове зобов’язання з плати за землю, визначене у податковій декларації, у тому числі за нововідведені земельні ділянки, сплачується власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця (п. 287.3 ст. 287 ПКУ).

Далее

Кому протипоказана вакцинація: у МОЗ надали детальне роз’яснення

Опубликовано 29 Окт 2021 в Новости | Нет комментариев

Кому протипоказана вакцинація: у МОЗ надали детальне роз’яснення
Протипоказання до вакцинації може встановлювати сімейний або лікуючий лікар та надати відповідний висновок про тимчасове чи постійне протипоказання.

Міністерство охорони здоров’я України направило до управлінь охорони здоров’я Київській міській та обласних державних адміністрацій роз’яснення щодо застосування переліку медичних протипоказань та застережень до вакцинації проти COVID-19. Слід зауважити, що основні рекомендації вже неодноразово розглядалися і приймалися відповідними рішеннями, але наразі є уточненими, оновленими та мають відповідний термін дії. Про це інформує МОЗ.

Протипоказання до вакцинації може встановлювати сімейний або лікуючий лікар та надати відповідний висновок про тимчасове чи постійне протипоказання. За потреби для отримання додаткової інформації щодо верифікації діагнозу, перебігу захворювання, необхідності додаткових обстежень лікар може також скеровувати пацієнта до профільного спеціаліста, за висновком якого остаточно приймає рішення, чи здійснювати вакцинацію чи відтермінувати її до певного часу. 

Якщо в пацієнта є протипоказання до щеплення однією з вакцин проти COVID-19 за можливості особа має вакцинуватися іншими типами вакцин.

Передбачено в майбутньому можливість внесення висновку про протипоказання до другої дози або загального протипоказання до вакцинації в електронну систему охорони здоров’я.

Протипоказання можуть бути:

  1. Абсолютні – стан, за якого існує чітко визначена ймовірність виникнення серйозної побічної реакції на введену вакцину у пацієнта, а ризики від проведення вакцинації значно перевищують переваги від проведення щеплення. Абсолютні протипоказання можуть бути постійними й тимчасовими:
  2. Застереження (вакцинація з пересторогою) – ситуація, за якої остаточне рішення щодо щеплення приймається лікарем з урахуванням переваг над ризиками від щеплення.
  • Постійні протипоказання – протипоказання до щеплень, що мають постійний пожиттєвий характер.
  • Тимчасові протипоказання – протипоказання, які мають тимчасовий характер та зникають з часом

Єдиним абсолютним постійним протипоказанням до щеплення конкретною вакциною є анафілактична реакція на першу дозу цієї вакцини. У цьому випадку пацієнтові буде рекомендовано щепитися від COVID-19 іншою вакциною за умови її наявності. Якщо у пацієнта є алергія на один із компонентів вакцини від COVID-19, йому також слід щепитися іншою вакциною.

Тимчасовими протипоказаннями є:

  • Гострі захворювання з підвищенням температури вище 38,0 °C. Вакцинація може бути проведена після одужання та за відсутності ознак гострої хвороби. Довідка видається на термін до 2 тижнів від початку захворювання.
  • Лікування моноклональними антитілами або реконвалесцентною плазмою. Вакцинація може бути проведена через 90 днів після закінчення курсу терапії. Термін дії довідки – 3 місяці.
  • Введення вакцин проти інших інфекційних хвороб. Вакцинація від COVID-19 має бути проведена через 14 днів після введення вакцини проти інших інфекційних хвороб (за винятком інактивованої вакцини проти грипу, яку можна вводити одночасно з антиковідною вакциною в різні руки). В проміжку між першою та другою дозою вакцини проти COVID-19 можуть бути введені інші вакцини з дотриманням 14-денного інтервалу. Термін дії довідки – 14 днів.
  • Проба з туберкуліном або аналіз крові на туберкульоз (IGRA). У разі необхідності провести пробу з туберкуліном або IGRA, її слід провести та інтерпретувати перед проведенням вакцинації або відкласти щонайменше на 4 тижні після проведення вакцинації проти COVID-19. Вакцинація від COVID-19 може бути здійснена в будь-який час після завершення всіх етапів проби з туберкуліном. Термін дії довідки – до завершення оцінки проби/IGRA.
  • COVID-19 в анамнезі. Вакцинацію може бути відтерміновано на 3 місяці від часу перебігу COVID-19 або здійснена раніше, але не раніше ніж через 28 днів від першого дня появи симптомів або лабораторного підтвердження діагнозу COVID-19 методом ПЛР/визначення антигену вірусу SARS-CoV-2. Якщо людина захворіла на ковід після отримання першої дози антиковідної вакцини, друга доза може бути введена відповідно до затверджених схем вакцинації конкретних вакцин, але не раніше ніж через 28 днів від першого дня появи симптомів або лабораторного підтвердження діагнозу COVID-19. Термін дії довідки – до 3-х місяців.

Вакцинація з пересторогою, або особливі стани:

  • Онкологічна хвороба. Вакцинація проти COVID-19 осіб з онкопатологією є пріоритетною. При її здійсненні слід дотримуватися відповідних рекомендацій НТГЕІ.
  • Аутоімунне захворювання. Пацієнти, які проходять лікування препаратом «Ритуксимаб», повинні відкласти вакцинацію щонайменше на 4 тижні після останньої дози цього препарату. Більше рекомендацій у підпункті 5.6 пункту 5 Наказу МОЗ України від 11.10.2019 № 2070.
  • Особи з імунодефіцитом. Наявних нині даних недостатньо для оцінки ефективності та ризиків вакцини для осіб із важкими імунодефіцитними станами. Враховуючи, що вакцина не є  «живою», а особи з імунодефіцитом мають вищий ризик важкої хвороби та смерті від COVID-19, вони можуть бути вакциновані.

Крім того, існують протипоказання до введення окремих вакцин, наприклад CoronaVac від Sinovac Biotech протипоказаний вагітним. Якщо у вас є питання щодо вибору вакцини, зверніться до свого сімейного лікаря.

Нагадаємо, що перевірка кількості антитіл або інші лабораторні дослідження перед вакцинацією від COVID-19 не потрібні.

Джерело: https://sud.ua

Далее

Змінено порядок вручення судових документів у міжнародних справах

Опубликовано 28 Окт 2021 в Новости | Нет комментариев

Змінено порядок вручення судових документів у міжнародних справах

Наказом Державної судової адміністрації та Міністерства юстиції України «Про затвердження Змін до Інструкції про порядок виконання міжнародних договорів з питань надання правової допомоги в цивільних справах щодо вручення документів, отримання доказів та визнання і виконання судових рішень» внесено зміни до відповідної Інструкції, затвердженої 27 червня 2008 року №1092/5/54, передає «Закон і Бізнес».

Зокрема, у пункті 2.7 розділу II слово

«чотирнадцяти» замінено словами «тридцяти календарних». А у розділі III доповнюється підпункт 3.5.1 пункту 3.5 після абзацу першого новими абзацами другим – сьомим такого змісту:

«Суд надсилає особі судову повістку-повідомлення за адресою, зазначеною у судовому дорученні. У судовій повістці-повідомленні, що надсилається з метою виконання доручення іноземного суду про вручення документів, крім відомостей, зазначених у статті 129 Цивільного процесуального кодексу України, додатково зазначається інформація про наслідки відмови від отримання документів та неявки до суду для отримання документів згідно із частинами п’ятою і шостою статті 501 Цивільного процесуального кодексу України.

Юридичній особі судова повістка-повідомлення надсилається за її місцезнаходженням або за

місцезнаходженням її представництва, філії.

Якщо особа, якій адресовано судову повістку-повідомлення, на виклики до суду не з’явилась, а вжитими судом заходами встановлено місце реєстрації за адресою, на яку надсилалась судова повістка-повідомлення, то її під розписку вручають будь-кому з повнолітніх членів сім’ї, які проживають разом з нею.

Якщо особа не проживає за адресою, зазначеною в судовому дорученні, судова повістка-повідомлення може бути надіслана за місцем її роботи (якщо ця інформація є) керівнику установи (підприємства, організації тощо) для передачі особі, зазначеній у судовому дорученні.

Якщо особа на виклики до суду не з’явилася, її місце реєстрації або фактичне місце перебування або місце роботи невідомо, суд за останнім зареєстрованим

місцем проживання (перебування) особи публікує оголошення про виклик на офіційному вебсайті судової влади України.

Особа вважається повідомленою у разі вручення їй судової повістки-повідомлення у випадках, передбачених абзацами третім – шостим  цього підпункту. Судом оформлюється підтвердження про вручення документів та протокол судового засідання, у яких зазначається, що відповідно до    частини шостої статті 501 Цивільного процесуального кодексу України документи вважаються врученими. У підтвердженні про вручення документів і в протоколі судового засідання судом зазначається однакове формулювання результатів виконання доручення».

Зазначається, що контроль за виконанням цього наказу покладено на заступника голови Державної судової адміністрації

України Сергія Чорнуцького та заступника міністра юстиції України Валерію Коломієць.

Далее

Пропонується скасувати 19 документів дозвільного характеру

Опубликовано 28 Окт 2021 в Новости | Нет комментариев

Пропонується скасувати 19 документів дозвільного характеру

За словами голови Державної регуляторної служби України Олексія Кучера, зараз в Україні 1736 дозвільних органів та 85 документів дозвільного характеру, передбачених Законом. «Проаналізувавши ефективність дозвільної системи в Україні, ми розробили пропозиції, якими пропонуємо скасувати 19 документів дозвільного характеру», — зазначив очільник Служби.

Йдеться про скасування наступних документів дозвільного характеру:

  • дозвіл на добування мисливських тварин (ліцензія, відстрільна картка);

  • дозвіл на право займатися розведенням у напіввільних умовах чи в неволі видів тварин, занесених до Червоної книги України;

  • дозвіл на переселення тварин у нові місця перебування, акліматизацію нових для фауни України видів диких тварин, а також на здійснення заходів щодо схрещування диких тварин;

  • дозвіл на спеціальне використання об’єктів тваринного світу

  • дозвіл на спеціальне використання природних рослинних ресурсів

  • спеціальний дозвіл на спеціальне використання лісових ресурсів (лісорубний квиток, ордер, лісовий квиток)

  • дозвіл на провадження діяльності, спрямованої на штучні зміни стану атмосфери та атмосферних явищ у господарських цілях

  • дозвіл на утримання диких тварин у неволі;

  • дозвіл на на імпорт в Україну товарів, щодо яких застосовуються заходи нагляду або регіонального нагляду;

  • дозвіл на проведення будь-яких діагностичних, експериментальних, випробувальних, вимірювальних робіт на підприємствах, в установах, організаціях, діяльність яких пов’язана з використанням біологічних агентів, хімічної сировини, продукції та речовин з джерелами іонізуючого та неіонізуючого випромінювання і радіоактивних речовин;

  • дозвіл на проведення заходів із залученням тварин;

  • дозвіл на проведення наукових експериментів над тваринами;

  • дозвіл на розміщення, будівництво споруд об’єктів дорожнього сервісу, автозаправних станцій, прокладання інженерних мереж та виконання інших робіт у межах смуги відведення автомобільних доріг;

  • погодження відведення землі та водного простору для торговельного мореплавства, здійснення будівельних та інших робіт у зоні дії навігаційного обладнання і морських шляхів;

  • дозвіл на участь у дорожньому русі транспортних засобів, вагові або габаритні параметри яких перевищують нормативні;

  • погодження проектів щодо будівництва, реконструкції і ремонту автомобільних доріг, залізничних переїздів, комплексів дорожнього сервісу та інших споруд у межах смуги відведення автомобільних доріг або червоних ліній міських вулиць і доріг;

  • погодження програм та проектів містобудівних, архітектурних і ландшафтних перетворень, будівельних, меліоративних, шляхових, земельних робіт, реалізація яких може позначитися на стані пам’яток місцевого значення, їх територій і зон охорони;

  • спеціальний дозвіл на зайняття народною медициною (цілительством);

  • висновок державної експертизи землевпорядної документації щодо об’єктів, які підлягають обов’язковій державній експертизі.

  • Джерело: https://buh.ligazakon.net
Далее