Президент України підписав 3 важливих довкільних закони. Про це повідомляє пресслужба Міндовкілля.
Серед цих законів:
Документ запроваджує європейські цінності та стандарти щодо захисту тварин від жорстокого поводження. Зокрема, в Україні буде заборонено фотопослуги та жебракування з тваринами, пропаганда жорстокого поводження, масова евтаназія безпритульних тварин. А ще утримання вдома великих хижаків, отруйних змій, хижих птахів та червонокнижних тварин у готелях, ресторанах, нічних клубах і на курортах. Протиправним стане і залишення домашніх улюбленців прив’язаними без нагляду у громадських місцях, а також в закритому салоні автомобіля при температурі повітря понад +20 º С і менше + 5 ° С. За жорстоке поводження з тваринами збільшать штрафи.
Ухвалення закону необхідне для виконання Україною міжнародних зобов’язань у сфері охорони озонового шару та запобігання змінам клімату. Україна свого часу приєдналася до Віденської конвенції та ратифікувала Монреальський протокол. Прийняття закону дозволить Україні поступово скорочувати і в подальшому припинити споживання речовин, накопичення яких в атмосферному повітрі щодня призводить до кліматичних змін.
Мета документа – запобігти та припинити неконтрольоване видобування корисних копалин місцевого значення. Такі випадки сьогодні непоодинокі на всій території України. Самовільний видобуток ресурсів, зокрема піску, завдає значної шкоди довкіллю, пришвидшує руйнування доріг навколо та створює небезпечні піщані кар’єри. А ще потребує чималих зусиль для приведення земель до стану, придатного для їх експлуатації у сільському і лісовому господарствах.
Тепер за незаконне видобування корисних копалин місцевого значення буде передбачено кримінальне покарання. Також посилено відповідальність за незаконний видобуток корисних копалин в цілому.
ДалееМинистерство здравоохранения Украины обеспечит семейных врачей 50 баллами непрерывного профессионального развития, если у них будет вакцинировано 80% взрослых пациентов. Также рассматривается возможность введения дополнительного финансового вознаграждения.
Об этом пишет РБК-Украина со ссылкой на пресс-службу Минздрав.
БПР — это система профессионального совершенствования врачей, которая сегодня является распространенной практикой в ряде развитых стран. Украина, со своей стороны, ввела соответствующий компонент в 2019 году. Начиная с января 2020 года, набирание, по меньшей мере, 50 баллов БПР является обязательным задание для каждого врача в стране.
«Если среди взрослых пациентов семейного врача вакцинировано более 80% ему будет зачисляться 50 баллов непрерывного профессионального развития во время очередной аттестации, начиная с 2022 года», — отметил министр здравоохранения Виктор Ляшко
Также известно, что сегодня Минздрав совместно с НСЗУ рассматривают возможность введения финансового вознаграждения как стимул для врачей вакцинировать своих пациентов.
Національна служба здоров’я України пояснила громадянам, що робити, якщо сімейний лікар у відпустці. Роз’яснення з’явилось у пресслужбі НСЗУ.
«Понад 31,5 млн українців вже обрали свого лікаря у центрах надання первинної медичної допомоги, у приватних клініках та серед лікарів-ФОП. Всього понад 1800 надавачів первинної допомоги мають контракт з НСЗУ. В них працює майже 24 тисячі лікарів.
Влітку виникає багато питань стосовно відпусток медиків. Нагадуємо, що первинна медична допомога надається пацієнтам безперервно. Але це не означає в режимі 24/7. Це означає відповідно до годин прийому лікаря. Також це означає: під час відпустки одного лікаря, надавач первинної медичної допомоги забезпечує його заміну на іншого. І повідомляє про це пацієнтів.
Ось яким чином:
— розміщує інформацію безпосередньо у центрі чи в амбулаторії, в доступному для пацієнтів місці;
— розміщує інформацію на вебсайтах, у соцмережах відповідного надавача (наприклад: посилання1, посилання 2, посилання 3). Звичайно, якщо заклад має власні веб-сторінки;
— індивідуально повідомляє телефоном чи в інший спосіб пацієнтів, уже записаних на прийом до лікаря.
У лікаря, що працює на заміні, пацієнт може розраховувати на весь обсяг послуг, який входить у пакет первинної медичної допомоги. Тобто лікар на заміні може надати консультацію, здійснити огляд, виписати електронне направлення на потрібні аналізи чи обстеження. У разі необхідності — сформувати в електронній системі охорони здоров’я медичний висновок про тимчасову непрацездатність або видати вакцинованому пацієнту міжнародне свідоцтво про вакцинацію.
Щодо електронного рецепту на «Доступні ліки», то його може видати лише той лікар, з яким у пацієнта укладено декларацію. Тому радимо:
— лікарям перед тривалими відпустками звірити дату останнього створення електронного рецепту та тривалість призначеного курсу лікування «Доступними ліками». Якщо у пацієнтів закінчуються лікарські засоби, які вони отримали за попереднім електронним рецептом, варто нагадати їм про візит або виписати е-рецепт дистанційно;
— пацієнтам контролювати кількість лікарського засобу, який залишився і не чекати до останнього, щоб отримати новий рецепт. Адже лікар навряд чи знайде час виписати такий рецепт «сьогодні на сьогодні».
Наступний електронний рецепт на «Доступні ліки» можна виписати навіть до закінчення терміну попереднього:
— за 7 днів, якщо рецепт було виписано на термін від 21 дня;
— за 3 дні, якщо термін є меншим за 21 день.
Також заздалегідь плануючи відпустку, лікар може виписати пацієнтові ліки розраховані відразу на тримісячний курс лікування.
Потурбувавшись про своїх пацієнтів та повідомівши їх про відпустку, лікарі зможуть спокійно відпочивати. А пацієнти знатимуть, до якого сімейного лікаря звертатись у разі необхідності», — сказано у повідомленні.
Джерело: https://sud.ua
Далее
8 серпня 2021 року набрав чинності Закон № 1637-IX «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо забезпечення затриманому, підозрюваному, обвинуваченому, засудженому права на отримання правової допомоги». Документ було офіційно опубліковано в газеті «Голос України» 7 серпня.
Законом внесено зміни до Кримінально-виконавчого, Кримінального процесуального кодексів та Закону «Про попереднє ув’язнення» з метою вдосконалення механізму реалізації права на захист у кримінальному провадженні, а також під час відбування покарання шляхом унормування права захисника, без обмеження часу і кількості, мати побачення з особами, що потребують такого захисту, у робочі, вихідні, святкові, неробочі дні.
Визначено, що засудженому гарантується право на правову допомогу, конфіденційні юридичні консультації (побачення) із захисником у кримінальному провадженні, адвокатом, законним представником, який представляє особу під час розгляду справ про адміністративні правопорушення, адміністративних, цивільних, господарських справ у суді, юристом, фахівцем у галузі права, який представляє особу в Європейському суді з прав людини, а також, якщо засуджений є неповнолітнім, — із своїм законним представником.
Особи, визначені абзацом першим цієї частини, мають право на побачення з одним засудженим. Побачення з двома та більше засудженими одночасно не допускається.
Засуджений має право на таке побачення не більш як з двома особами, визначеними абзацом першим цієї частини, одночасно.
Право на побачення з особами, визначеними абзацом першим цієї частини, мають також засуджені особи, які перебувають на лікуванні в закладах охорони здоров’я, поміщені в дисциплінарний ізолятор, карцер або приміщення камерного типу (одиночну камеру), в порядку, визначеному КВК.
Засуджений має право на побачення з особами, визначеними абзацом першим цієї частини, без обмеження в часі та кількості у робочі, вихідні, святкові, неробочі дні у будь-який час з 8 до 20 години за власною ініціативою та/або ініціативою особи, на побачення з якою він має право (особи, яка прибула до нього).
Якщо такі побачення заплановано здійснити у вихідні, святкові, неробочі дні, особи, визначені абзацом першим цієї частини, повинні не пізніш як за 24 години до візиту письмово повідомити про це адміністрацію установи виконання покарань, адміністрацію закладу охорони здоров’я, в якому на лікуванні перебуває засуджений.
Якщо ініціатором побачення є особи, визначені абзацом першим цієї частини, але засуджений відмовляється від такого побачення, адміністрація установи виконання покарань, адміністрація закладу охорони здоров’я, в якому на лікуванні перебуває засуджений, зобов’язана організувати таке побачення із засудженим.
Засуджений особисто та безпосередньо має повідомити особу, з якою він має право на побачення, про небажання продовжувати таке побачення. У такому разі побачення припиняється.
Не є підставою для відмови адміністрацією установи виконання покарань, адміністрацією закладу охорони здоров’я, в якому на лікуванні перебуває засуджений, у побаченні засудженого із особами, які передбачені абзацом першим цієї частини, наявність письмової відмови засудженого від такого побачення. Відмова з цієї підстави адміністрації установи виконання покарань, адміністрації закладу охорони здоров’я, в якому на лікуванні перебуває засуджений, в забезпеченні такого побачення тягне за собою відповідальність, встановлену законом.
Адміністрація закладу охорони здоров’я має забезпечити доступ до засудженого особам, визначеним абзацом першим цієї частини, аби вони особисто переконалися, що засуджений перебуває в закладі охорони здоров’я і не може за медичними показаннями спілкуватися з особами, які до нього прибули.
Побачення засудженого з особами, визначеними абзацом першим цієї частини, є конфіденційним.
Аудіофіксація такого побачення забороняється.
Відеофіксація такого побачення здійснюється відкрито. Засуджений та особи, які до нього прибули, мають бути повідомлені про місце встановлення відеокамери.
Відеофіксація побачення камерою, про яку не повідомлено учасників побачення, забороняється.
Відеофіксація побачення здійснюється у спосіб, що унеможливлює фіксацію змісту документів, якими користуються засуджений та/або особа, яка до нього прибула.
Відеофіксація побачення здійснюється у спосіб, що унеможливлює фіксацію змісту розмови засудженого з особою, яка до нього прибула.
Під час побачення з особами, визначеними абзацом першим цієї частини, присутність персоналу установи виконання покарань забезпечується виключно за письмовою заявою засудженого та/або осіб, визначених абзацом першим цієї частини.
У разі зняття засудженого з обліку за установою виконання покарань, зміни правового, процесуального статусу засудженого, у тому числі в разі переведення засудженого на іншу роботу, посаду, підприємство, в іншу установу, організацію, з одного арештного дому до іншого, до слідчого ізолятора, переведення засудженого для подальшого відбування покарання з однієї виправної чи виховної колонії до іншої адміністрація установи виконання покарань невідкладно (не пізніш як за 24 години) письмово або шляхом надсилання листа на електронну поштову скриньку інформує захисників.
Джерело: https://jurliga.ligazakon.net/
ДалееКасаційний кримінальний суд у складі Верховного Суду залишив без зміни судові рішення щодо особи, виправданої у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 249 КК України – незаконному зайнятті рибним добувним промислом, що заподіяло істотну шкоду.
Про це повідомляє пресслужба ВС.
Як зазначив касаційний суд, відповідальність за кримінальне правопорушення проти довкілля, передбачене ст. 249 КК України, настає лише за умови, що діями винної особи заподіяно істотну шкоду. На те, що шкода є істотною, можуть вказувати, зокрема, таке: знищення нерестовищ риби; вилов риби в період нересту, нечисленних її видів або тих, у відтворенні яких є труднощі; добування великої кількості риби, водних тварин чи рослин або риби чи тварин, вилов яких заборонено, тощо. Якщо внаслідок вчинених дій істотна шкода не настала, винна особа за наявності для того підстав може нести відповідальність за ч. 3 або ч. 4 ст. 85 КУпАП.
У п. 6 ч. 2 ст. 242 КПК України визначена обов’язковість призначення експертизи щодо визначення шкоди довкіллю. Колегія суддів врахувала, що імперативність цих вимог щодо призначення експертизи у кожному кримінальному провадженні для визначення розміру збитків, завданих кримінальним правопорушенням, має обмежений характер, оскільки не стосується тих випадків, коли предметом злочину є гроші або цінні папери, що мають визначений грошовий еквівалент, а також коли розмір матеріальних збитків (шкоди), заподіяних кримінальним правопорушенням, можливо достовірно встановити без спеціальних знань, коли достатньо загальновідомих і загальнодоступних знань, проведення простих арифметичних розрахунків для оцінки даних, отриманих за допомогою інших, крім експертизи, джерел доказування. Це узгоджується з правовим висновком об’єднаної палати ККС ВС в постанові від 25 листопада 2019 року (справа № 420/1667/18, провадження № 51-10433кмо18).
У решті випадків сторона обвинувачення на стадії досудового розслідування зобов’язана незалежно від наявності інших доказів, за допомогою яких можливо встановити розмір матеріальних збитків, звернутися до слідчого судді з клопотанням про залучення експерта.
У цьому провадженні, в якому йдеться про встановлення шкоди довкіллю, заподіяної кримінальним правопорушенням, немає підстав для її встановлення відмінним від проведення експертизи шляхом. Суд першої інстанції дійшов правильного висновку, що для визначення розміру збитків, заподіяних кримінальним правопорушенням, слідчий або прокурор були зобов’язані звернутися з клопотанням до слідчого судді для проведення експертизи, однак будь-якого дослідження для встановлення наявності істотної шкоди довкіллю проведено не було.
Наданий органом досудового слідства розрахунок збитків, заподіяних рибному господарству внаслідок добування або знищення цінних видів риб та інших об’єктів водного промислу, суд першої інстанції обґрунтовано визнав неналежним доказом того факту, що внаслідок незаконного вилову риби було завдано істотної шкоди, оскільки цей документ не може замінити висновок експерта.
Колегія суддів суду касаційної інстанції погодилася з висновком місцевого суду щодо відсутності об’єктивних даних про заподіяння наслідків, передбачених ч. 1 ст. 249 КК України, а висновок суду першої інстанції стосовно відсутності в діянні особи складу вказаного кримінального правопорушення визнала правильним.
Постанова ККС ВС у справі № 708/392/18 (провадження № 51-5945км20) за посиланням.
ДалееГосисполнители получили новый механизм для изъятия транспорта у должников. Об этом заявил замминистра юстиции по вопросам исполнительной службы Андрей Гайченко. По его словам, первые полтора десятка должников уже изъяли авто – у тех, кто «годами не платил алименты и штрафы».
Машины оперативно увозят на эвакуаторах для дальнейшей продажи на площадке OpenМarket.
Техническую сторону вопроса реализации нового инструмента замминистра решил не оглашать, чтобы не давать должникам преимущества и шанс скрыться от исполнительной службы.
Юристы предполагают, что, что речь идет о системе розыска должников «Гарпун», запуск которой состоялся при тесном сотрудничестве Минюста и Нацполиции.
«Информационная подсистема «Гарпун» – это автоматический мобильный прибор, с помощью лазерного радара которого безошибочно фиксируются нарушители и правоохранителям выдается картинка транспортного средства», – рассказал нам адвокат, управляющий АБ «Александра Кудрявцева» Александр Кудрявцев.
Работает система следующим образом:
1. Государственные исполнители территориальных отделов ГИС выносят постановления о розыске автомобиля должника, подкрепленные электронной цифровой подписью.
2. Данные об указанных постановлениях автоматически передаются на главный киевский сервер.
3. Полицейские задерживают транспортное средство, внесенное в базу данных «Гарпун», о чем составляют соответствующий акт, предусмотренный нормами КоАП, и передают имущество в органы Государственной исполнительной службы.
4. При необходимости госисполнитель производит опись имущества должника и обеспечивает его передачу на штрафплощадку для хранения, в соответствии с заключенным договором.
«До этого момента госисполнитель путем запроса мог установить владельца автомобиля, наложить на него арест, но реального розыска автомобиля не осуществлялось. Изъять арестованный автомобиль удавалось преимущественно в случаях, когда он, например, нарушал ПДД или попадал в ДТП», – подмечает нам Александр Кудрявцев.
Насколько эффективным будет этот механизм, покажет время. Но, по мнению адвоката, его эффективность напрямую зависит от скорости реагирования со стороны правоохранительных органов, ведь розыск и задержание автомобиля, даже обнаруженного системой «Гарпун», возложен именно на них.
Источник: юридический ресурс Протокол
Далее