Опубликовано director 18 Дек 2023 в Новости | Нет комментариев
Національне агентство з питань запобігання корупції затвердило новий Перелік посад з високим та підвищеним рівнем корупційних ризиків.
Відповідний наказ від 6 листопада 2023 року № 249/23 набрав чинності з дня офіційного опублікування (13 грудня 2023 року).
З дня набрання чинності наказом № 249/23 втратило чинність рішення Національного агентства з питань запобігання корупції від 17 червня 2016 року № 2 «Про затвердження Переліку посад з високим та підвищеним рівнем корупційних ризиків», зареєстроване в Міністерстві юстиції 19 липня 2016 року за № 987/29117.
Документом до посад з високим та підвищеним рівнем корупційних ризиків віднесено:
1. Посади керівників секретаріатів Верховної Ради та їх заступників, якщо такі посади належать до патронатної служби, за умови виконання ними організаційно-розпорядчих чи адміністративно-господарських функцій.
2. Посади працівників Офісу Президента, за винятком посад, які передбачають зайняття відповідального або особливо відповідального становища.
3. Посади членів Рахункової палати, а також членів інших державних колегіальних органів, за винятком посад, які передбачають зайняття відповідального або особливо відповідального становища.
4. Посади керівників і заступників керівників структурних підрозділів у складі самостійних структурних підрозділів центрального апарату Національного банку.
5. Посади керівників і заступників керівників державних підприємств, установ, організацій, інших суб’єктів господарювання, призначення яких (укладення контракту з якими) здійснюють державні органи.
6. Посади керівників підприємств, які здійснюють діяльність у галузі містобудування, житлово-комунального господарства; використання та охорони земель, природних ресурсів і охорони довкілля; соціально-економічного розвитку; транспорту та дорожнього господарства; управління майном, торгівлі та розвитку підприємництва, призначення яких (укладення контракту з якими) здійснює міський голова міста Києва та Севастополя.
7. Посади державної служби категорії «В», визначені структурою державних органів, юрисдикція яких поширюється на всю територію України, які не перебувають у складі самостійних структурних підрозділів, — є самостійними у своїй діяльності, підпорядковуються безпосередньо керівнику або заступнику керівника державного органу.
8. Посади членів наглядової ради господарського товариства, у статутному капіталі якого більше 50 відсотків акцій (часток) прямо чи опосередковано належить державі, державного або комунального господарського об’єднання, державної холдингової компанії.
9. Посади голів постійних комісій, утворених в обласних, районних, Київській та Севастопольській міських радах, до компетенції яких належить розгляд питань у сфері бюджету, будівництва, земельних відносин та комунальної власності.
10. Посади міських (міст районного значення) голів, селищних і сільських голів.
11. Посади заступників голів місцевих державних адміністрацій, за винятком посад, які передбачають зайняття відповідального або особливо відповідального становища.
12. Посади керівників, заступників керівників територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки АР Крим, областей, міст Києва та Севастополя та керівників районних (об’єднаних районних) територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки.
НАЗК пояснило, що змінилося для цієї категорії посадових осіб:
стосовно осіб, які претендують на зайняття зазначених посад, необхідно буде проводити спеціальну перевірку;
ці посадовці зобов’язані подавати до НАЗК повідомлення про суттєві зміни в майновому стані;
зазначені посадові особи при поданні декларацій повинні у першому розділі вказати, що вони займають посади з високим та підвищеним рівнем корупційних ризиків;
декларації, подані зазначеними посадовими особами, підлягають повній перевірці.
Нагадаємо, 29 жовтня набув чинності Закон № 3419-IX «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення» щодо політично значущих осіб». Норми прийнятого Закону, окрім скасування трирічного обмеження для статусу публічного діяча, передбачають застосування ризик-орієнтованого підходу під час визначення обсягу та тривалості заходів фінансового моніторингу, які необхідно вживати стосовно таких діячів.
Джерело: https://jurliga.ligazakon.net