Опубликовано director 14 Сен 2022 в Новости | Нет комментариев
Нещодавно Верховна Рада України прийняла Закон про внесення змін до Закону України «Про споживче кредитування» щодо врегулювання простроченої заборгованості на період дії воєнного, надзвичайного стану.
Про те, на кого саме поширюється цей Закон та як він діє, розповідає у своїй консультації завідувачка сектору «Кам’янське бюро правової допомоги» Лілія Осипьонок.
Головне, про що слід знати – ухваленим Законом передбачається заборона фінансовим установам на час воєнного стану та півроку після його закінчення взаємодіяти з власної ініціативи зі своїми клієнтами з числа військовослужбовців та турбувати їх родичів.
Закон поширюється на: військовослужбовців ЗСУ, інших військових формувань та правоохоронних органів спецпризначення; працівників Державної спеціальної служби транспорту; працівників Держслужби спеціального зв’язку, які проходять військову службу на території України; українців, які виконують військовий обов’язок за межами України. Окрім цього, зміни стосуються військовослужбовців, які отримали інвалідність, військовозобов’язаних та резервістів, членів добровольчих формувань територіальних громад, членів сімей військовослужбовців, які загинули, померли чи пропали безвісти, осіб, які перебувають у полоні.
Але ж не треба забувати, що кредиторам, колекторським компанія та іншим організаціям заборонено безпосередньо взаємодіяти із споживачем та його близькими особами з власної ініціативи тільки за умови, якщо військовослужбовець або його родичі належним чином повідомили компанію про їх належність до такої категорії.
Тож, зі свого боку кредитодавець зобов’язаний розмістити на головній сторінці свого веб-сайту адресу електронної пошти, місцезнаходження та номер телефону (гарячої лінії, контакт-центру), за якими приймаються повідомлення споживачів та інших осіб про належність особи до захищеної категорії. А військовослужбовці або його родичі, в свою чергу, користуючись цими каналами, повинні повідомити фінансову установу про свої права.
Документами, якими споживач може підтвердити свою належність до категорії осіб, яких не можна турбувати, є:
Зверніть увагу! Якщо ви втратили належність до захищеної категорії, ви зобов’язані повідомити про це кредитодавця, протягом 30 календарних днів з дня втрати належності.
Якщо фінансова установа порушує ваші права: телефонує цілодобово, використовує лайливі слова та інше, ви маєте право написати скаргу на ім’я керівника такої установи із переліком та описанням порушень. Якщо це не допомогло, зверніться до Національного банку України тел. 0800 505 240. Допомогти скласти скаргу або звернення вам можуть юристи.
Джерело: https://yur-gazeta.com