Державна податкова служба нагадує, що платниками податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, є фізичні та юридичні особи, в тому числі нерезиденти, які є власниками об’єктів житлової та нежитлової нерухомості.
За об’єкти житлової нерухомості податок для фізичних осіб розраховується за площу, що перевищує для квартир — 60 кв. метрів, житлових будинків — 120 кв. метрів, різних типів житлової нерухомості, в тому числі їх часток, — 180 кв. метрів.
Базою оподаткування є загальна площа об’єкта житлової та нежитлової нерухомості, в тому числі його часток.
Ставка податку на нерухомість встановлюється органами місцевого самоврядування в залежності від типу об’єктів та їх місцезнаходження у відсотках до мінімальної заробітної плати, встановленої на 1 січня звітного року, та не може перевищувати 1,5 відсотка за 1 кв. метр.
Оскільки у 2024 році податок нараховується за звітний 2023 рік, то ставка податку розраховується виходячи із мінімальної заробітної плати, встановленої на 01.01.2023, яка складала 6 700 гривень (таким чином, максимальна ставка за квадратний метр не може перевищувати 100,5 грн (6 700 х 1,5 відс.)).
Отже, сума податку залежить від ставки податку, встановленої відповідною місцевою радою за місцезнаходженням кожного об’єкта нерухомості та загальної площі таких об’єктів.
Наприклад: у фізичної особи перебуває у власності квартира у м. Києві загальною площею 65 квадратних метрів. Сума податку розраховується як добуток загальної площі квартири, зменшеної на 60 кв. м, та ставки податку, яка складає 1,5 відсотка (100,5 грн за метр квадратний).
Розрахунок суми податку:
(65 — 60) х 100,5 = 502,5 гривень.
Довідково. За наявності у власності платника податку об’єкта (об’єктів) житлової нерухомості, у тому числі його частки, загальна площа якого перевищує 300 квадратних метрів (для квартири) та/або 500 квадратних метрів (для будинку), сума податку збільшується на 25000 гривень на рік за кожен такий об’єкт житлової нерухомості (його частку).
Податкові повідомлення-рішення про сплату сум податку, обчисленого згідно з нормами Податкового кодексу, та відповідні платіжні реквізити, зокрема, органів місцевого самоврядування за місцезнаходженням кожного з об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, надсилаються платнику податку до 1 липня року, що настає за базовим податковим (звітним) періодом (роком).
Податкове зобов’язання з податку сплачується фізичними особами протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення.
Також платники податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, мають право звернутися з письмовою заявою до контролюючого органу за своєю податковою адресою для проведення звірки даних щодо:
об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, в тому числі їх часток, що перебувають у власності платника податку;
розміру загальної площі об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, що перебувають у власності платника податку;
права на користування пільгою зі сплати податку;
розміру ставки податку;
нарахованої суми податку.
У разі виявлення розбіжностей між даними контролюючих органів і даними, підтвердженими платником податку на підставі оригіналів відповідних документів, зокрема, документів на право власності, контролюючий орган за своєю податковою адресою платника податку проводить перерахунок суми податку і надсилає (вручає) йому нове податкове повідомлення-рішення. Попереднє податкове повідомлення-рішення вважається скасованим (відкликаним).
Джерело: https://jurliga.ligazakon.net
ДалееКабінет Міністрів України вніс зміни до постанови від 29.04.2022 № 495, якою затверджено Порядок формування фондів житла, призначеного для тимчасового проживання, обліку та надання такого житла для тимчасового проживання внутрішньо переміщених осіб.
Про це повідомляє пресслужба Мінреінтеграції.
Ухвалені зміни, зокрема, передбачають:
• Перелік пріоритетності надання тимчасового житла ВПО доповнено новими категоріями.
Тепер туди входять, в тому числі, сім’ї військовослужбовців з-поміж внутрішньо переміщених осіб; ВПО, які повторно перемістилися через збройну агресію рф. А також ВПО з-поміж мешканців відповідної територіальної громади, яка здійснює забезпечення житловими приміщеннями із фонду, житло яких було зруйноване.
• Розширено можливості фінансування органами місцевого самоврядування (ОМС) фонду житла, призначеного для тимчасового проживання ВПО, поза межами їхньої юрисдикції. Тобто ОМС тих територій, із яких перемістилися ВПО, зможуть брати участь у розподілі житлового фонду у приймаючих громадах.
• Відтепер ВПО можуть стати на облік громадян, що потребують житла для тимчасового проживання, навіть за відсутності такого фонду на момент їхнього звернення.
Джерело:https://yur-gazeta.com
ДалееЧи можливе використання е-паспортів із “Дії” для встановлення особи нотаріусами під час вчинення нотаріальних дій? Нотаріальна палата України дає коментар із цього питання і чітко відповідає: “Ні”.
Зазначається, що наразі відсутні правові підстави для встановлення особи нотаріусами під час вчинення нотаріальних дій та визначення громадянства України з е-паспортів без обов’язкового надання оригіналу паспорта громадянина України, паспорта громадянина України для виїзду за кордон.
“Нотаріус – не бізнесмен, а представник держави, нотаріат – не сфера послуг, нотаріуси вчиняють нотаріальні дії та не надають ані адміністративних, ані публічних послуг”, – наголошують в НПУ.
Портал “Дія” (Єдиний державний вебпортал електронних послуг) призначений для реалізації права на доступ до електронних публічних послуг та інших послуг. Згідно із пунктом 7 частини 2 статті 2 Закону України «Про адміністративні послуги» дія цього закону не поширюється на відносини щодо нотаріальних дій.
Е-паспорти не наділені статусом документа, зокрема електронного документа, і згідно із Законом України «Про Єдиний державний демографічний реєстр та документи, що підтверджують громадянство України, посвідчують особу чи її спеціальний статус» є лише електронним відображенням інформації.
Е-паспорт не є документом у розумінні Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг».
Джерело: https://pravo.ua
ДалееУряд затвердив Національну стратегію доходів на 2024-2030 роки. Про це повідомила прес-служба Мінфіну.
Зазначається, що головна мета Стратегії охоплює важливі напрями, які включають посилення фіскальної спроможності України, адаптацію податкового та митного законодавства до стандартів ЄС, а також створення стимулів для післявоєнного відновлення та економічного зростання.
Стратегію розробило Міністерство фінансів спільно з іншими міністерствами та відомствами, за участю представників бізнесу, а також за результатами проведених консультацій із міжнародними партнерами з розвитку, зокрема МВФ, Світового банку, ОЕСР.
Детальніше про реформу спрощеної системи оподаткування в Нацстратегії доходів розповів нардеп Ярослав Железняк.
«Це довга переспектива, вона не почнеться прямо зараз. Сам документ передбачає поетапні зміни з 2025 по 2027 рік. І до того ще мають закінчити заплановані в стратегії зміни по адмініструванню», — зазначив він.
Основні зміни
Для юросіб 3 та 4 групи:
— 3 роки перехідний період, коли ставка буде поступово збільшуватися до звичайного податку на прибуток. По завершенню юрособи не зможуть перебувати на спрощеній системі.
Для ФОПів 2 та 3 групи:
— буде одна об’єднана група;
— ставки будуть різні в проміжку від 3% для торгівлі до 17% для деяких послуг. Підіймати будуть поступово.
— обов’язкове РРО (класичне чи програмне).
Для ФОПів 1 групи:
-скорочений перелік видів діяльності;
-податок з отриманого доходу, а не фіксований.
Для фермерів-фізосіб 4 групи:
-для фізосіб база оподаткування буде розширена зі стартом оподаткування на основі масової оцінки землі.
Реєстрація і закриття ФОПа буде автоматично з відкриттям/закриттям банківського рахунку. Без окремої процедури реєстрації.
Національне агентство з питань запобігання корупції затвердило новий Перелік посад з високим та підвищеним рівнем корупційних ризиків.
Відповідний наказ від 6 листопада 2023 року № 249/23 набрав чинності з дня офіційного опублікування (13 грудня 2023 року).
З дня набрання чинності наказом № 249/23 втратило чинність рішення Національного агентства з питань запобігання корупції від 17 червня 2016 року № 2 «Про затвердження Переліку посад з високим та підвищеним рівнем корупційних ризиків», зареєстроване в Міністерстві юстиції 19 липня 2016 року за № 987/29117.
Документом до посад з високим та підвищеним рівнем корупційних ризиків віднесено:
1. Посади керівників секретаріатів Верховної Ради та їх заступників, якщо такі посади належать до патронатної служби, за умови виконання ними організаційно-розпорядчих чи адміністративно-господарських функцій.
2. Посади працівників Офісу Президента, за винятком посад, які передбачають зайняття відповідального або особливо відповідального становища.
3. Посади членів Рахункової палати, а також членів інших державних колегіальних органів, за винятком посад, які передбачають зайняття відповідального або особливо відповідального становища.
4. Посади керівників і заступників керівників структурних підрозділів у складі самостійних структурних підрозділів центрального апарату Національного банку.
5. Посади керівників і заступників керівників державних підприємств, установ, організацій, інших суб’єктів господарювання, призначення яких (укладення контракту з якими) здійснюють державні органи.
6. Посади керівників підприємств, які здійснюють діяльність у галузі містобудування, житлово-комунального господарства; використання та охорони земель, природних ресурсів і охорони довкілля; соціально-економічного розвитку; транспорту та дорожнього господарства; управління майном, торгівлі та розвитку підприємництва, призначення яких (укладення контракту з якими) здійснює міський голова міста Києва та Севастополя.
7. Посади державної служби категорії «В», визначені структурою державних органів, юрисдикція яких поширюється на всю територію України, які не перебувають у складі самостійних структурних підрозділів, — є самостійними у своїй діяльності, підпорядковуються безпосередньо керівнику або заступнику керівника державного органу.
8. Посади членів наглядової ради господарського товариства, у статутному капіталі якого більше 50 відсотків акцій (часток) прямо чи опосередковано належить державі, державного або комунального господарського об’єднання, державної холдингової компанії.
9. Посади голів постійних комісій, утворених в обласних, районних, Київській та Севастопольській міських радах, до компетенції яких належить розгляд питань у сфері бюджету, будівництва, земельних відносин та комунальної власності.
10. Посади міських (міст районного значення) голів, селищних і сільських голів.
11. Посади заступників голів місцевих державних адміністрацій, за винятком посад, які передбачають зайняття відповідального або особливо відповідального становища.
12. Посади керівників, заступників керівників територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки АР Крим, областей, міст Києва та Севастополя та керівників районних (об’єднаних районних) територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки.
НАЗК пояснило, що змінилося для цієї категорії посадових осіб:
стосовно осіб, які претендують на зайняття зазначених посад, необхідно буде проводити спеціальну перевірку;
ці посадовці зобов’язані подавати до НАЗК повідомлення про суттєві зміни в майновому стані;
зазначені посадові особи при поданні декларацій повинні у першому розділі вказати, що вони займають посади з високим та підвищеним рівнем корупційних ризиків;
декларації, подані зазначеними посадовими особами, підлягають повній перевірці.
Нагадаємо, 29 жовтня набув чинності Закон № 3419-IX «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення» щодо політично значущих осіб». Норми прийнятого Закону, окрім скасування трирічного обмеження для статусу публічного діяча, передбачають застосування ризик-орієнтованого підходу під час визначення обсягу та тривалості заходів фінансового моніторингу, які необхідно вживати стосовно таких діячів.
Джерело: https://jurliga.ligazakon.net
ДалееКабінет Міністрів ухвалив постанову, яка унормовує технічні вимоги до створення та перевірки вдосконалених електронних підписів чи печаток.
Це дасть змогу використовувати такі підписи для отримання електронних послуг на постійній основі. Використання кваліфікованого е-підпису більше не вимагатиметься, роз’яснили в Мінцифри.
У міністерстві нагадали, що раніше вдосконалені електронні підписи та печатки використовували тимчасово в межах експерименту на період воєнного стану.
Мінцифри зазначило, що постанова значно спростить отримання та використання вдосконалених електронних підписів. Замість КЕПу тепер можна буде використовувати УЕП, якщо законом не вимагається інше, роз’яснили в міністерстві.
Крім того, фізичні та юридичні особи зможуть використовувати електронний підпис, не зберігаючи його на захищеному носії. Це, зокрема, дасть змогу забезпечити безперебійне функціонування електронного документообігу та перевірки користувачів.
Постанова також допоможе гармонізувати українське законодавство у сфері електронних довірчих послуг з європейським.
За повідомленням Урядового порталу
Далее