Юридическая Компания

Новости

Розмір субсидії, як розрахувати.

Опубликовано 15 Фев 2024 в Новости | Нет комментариев

Розмір субсидії, як розрахувати.

У Пенсійному фонді України розповіли за якою формулою розраховується розмір субсидії.

Хто може отримати житлову субсидію в Україні:

Отримати житлову субсидію мають право сім’ї, у яких розмір плати за комуналку перевищує визначений для них обов’язковий платіж.

На підставі Постанови № 409, ухваленої Кабміном, встановлено нормативи, за якими українці можуть отримати субсидії на оплату житлово-комунальних послуг.

Розмір обов’язкового платежу фіксується для кожного домогосподарства в індивідуальному порядку. Згідно з Постановою № 1156 Кабміну на нього впливає середній дохід сім’ї на місяць на одного члена сім’ї.

Формула визначення розміру житлової субсидії:

Обов’язковий відсоток платежу за житлово-комунальні послуги (частка доходу) для домогосподарства розраховується таким чином

Ро = Кд / Кг х Рг, де:

  • Ро— частка плати за послуги для сім’ї;
  • Кд— коефіцієнт доходу домогосподарства, що дорівнює середньому доходу сім’ї на особу, поділеному на прожитковий мінімум на особу на місяць;
  • Кг— базовий коефіцієнт доходу для призначення субсидії, що дорівнює двом прожитковим мінімумам на людину на місяць;
  • Рг— базова норма плати за послуги, що дорівнює 15% середнього доходу домогосподарства.

Розрахунок житлової субсидії для сім’ї з двома дітьми:

У лютому 2024 року за призначенням субсидії на опалювальний сезон звернулася родина з чотирьох осіб: працюючі чоловік і дружина та двоє неповнолітніх дітей.

Зарплата подружжя: у серпні 2023 року — 7 500 грн і 7 200 грн, у вересні — 8 100 грн і 7 450 грн, у жовтні — 8 100 грн і 7 100 грн, у листопаді — 8 250 грн і 7 450 грн, у грудні — 8 500 грн і 7 600 грн, у січні 2024 року — 8 100 грн і 7 100 грн.

Середній дохід сім’ї за місяць визначається шляхом ділення сукупного доходу за 2 квартали (6 місяців) на кількість місяців, за які враховуються доходи.

((7 500 + 7 200) + (8 100 + 7 450) + (8 100 + 7 100) + (8 250 + 7 450) + (8 500 + 7 600) + (8 100 + 7 100)) / 6 = 92 400 / 6 = 15 400 грн

Потім визначається розмір обов’язкового платежу. Для цього обов’язковий відсоток платежу множиться на середній дохід сім’ї за місяць.

15 400 грн / 4 / 2 920 / 2×15% = 9,89%, де

  • 4— кількість членів домогосподарства;
  • 2 920— прожитковий мінімум на 1 січня 2024 року;
  • 2— базовий коефіцієнт доходу для призначення субсидії;
  • 15%— базова норма плати за житлово-комунальні послуги.

Тепер можна розрахувати суму обов’язкового платежу домогосподарства за ЖКП.

15 400 грн х 9,89% = 1 523,06 грн

І нарешті, визначаємо розмір субсидії для цієї родини.

2 859,35 грн — 1 523,06 грн = 1 336,29 грн, де

  • 2 859,35 грн— розмір плати за ЖКП у межах соціальних норм і нормативів;
  • 1 523,06 грн— розрахована сума обов’язкового платежу домогосподарства за ЖКП.

Джерело: https://biz.nv.ua

Далее

З 1 квітня почнуть діяти зміни до Правил дорожнього руху

Опубликовано 14 Фев 2024 в Новости | Нет комментариев

З 1 квітня почнуть діяти зміни до Правил дорожнього руху

Кабінет Міністрів уніс зміни до Правил дорожнього руху.

Відповідна постанова від 9 лютого 2024 року № 142 набирає чинності з 1 квітня.

Тарас Мельничук, постійний представник Кабінету Міністрів у Верховній Раді, роз’яснив, що змінилося.

Документом доповнено главу 5 «Інформаційно-вказівні знаки» розділу 33 «Дорожні знаки» Правил новим абзацом, який встановлює, що на знаках 5.57 — 5.60 можуть застосовуватись піктограми об’єктів туристичної інфраструктури, спортивних споруд, об’єктів культурної спадщини, зображення яких визначаються ДСТУ 9114:2021.

До інформаційно-вказівних знаків додано нові зображення знаків із застосуванням коричневого тла при позначенні об’єктів туристичної інфраструктури, спортивних споруд, об?єктів культурної спадщини, а саме:

5.57 «Попередній покажчик напрямків»,

5.58 «Попередній покажчик напрямку»,

5.60 «Покажчик напрямків».

Джерело:https://jurliga.ligazakon.net

Далее

Доплати до пенсії за вік: чому не всі їх отримують

Опубликовано 13 Фев 2024 в Новости | Нет комментариев

Доплати до пенсії за вік: чому не всі їх отримують

Попри війну, українці продовжують отримувати пенсії та соціальні виплати. Також деякі категорії пенсіонерів можуть розраховувати на доплати та надбавки. В тому числі – доплати за вік.

Видання «На пенсії» пояснило, чому деякі пенсіонери отримують їх не в повному обсязі або не отримують зовсім.

Там нагадали, що вікові доплати українцям встановлено з 2020 року. Першими такі надбавки стали одержувати українці віком 80+. З жовтня 2021 року надбавку встановлено пенсіонери віком 75-80 років. А з жовтня 2022 року – тим, кому виповнилося 70+.

У 2022 році під час проведення березневої індексації вікові доплати пенсіонерам від 75 до 80 років та від 80 років були проіндексовані. Минулого року ця надбавка не індексувалася та залишилася на колишньому рівні.

Так, зараз:

  • пенсіонерам віком 70-74 роки виплачують щомісяця 300 гривень;
  • пенсіонерам віком 75-79 років – 456 гривень;
  • пенсіонерам 80+ виплачують 570 гривень.

Важлива умова для нарахування виплати – це не лише досягнення відповідного пенсійного віку, а й пенсія, яка не перевищує 10 340 гривень. Якщо пенсіонер отримує більше цієї суми, то доплати не буде.

Також багато питань викликає розмір цієї доплати. Справа в тому, що виплати не підсумовуються. Тобто якщо пенсіонер отримував у 74 роки 300 гривень доплати до пенсії, то при досягненні 75 років йому просто доплатять різницю між 300 гривнями та 456 гривнями, це 156 гривень. Це ж стосується й досягнення 80 років тим, що особі доплачуватимуть різницю між 456 гривнями та 570 гривнями.

Деякі категорії громадян мають право на пенсію за вислугу років. Нагадаємо, хто може отримувати її із солідарної системи.

Джерело:https://zn.ua

Далее

Затверджено Порядок перерахунку вартості комунальних послуг за період їх ненадання, надання не в повному обсязі

Опубликовано 9 Фев 2024 в Новости | Нет комментариев

Затверджено Порядок перерахунку вартості комунальних послуг за період їх ненадання, надання не в повному обсязі

Кабінет Міністрів затвердив Порядок здійснення перерахунку вартості комунальних послуг за період їх ненадання, надання не в повному обсязі або невідповідної якості.

Відповідну постанову № 127 ухвалено на урядовому засіданні 6 лютого 2024 року.

З дня набрання чинності цією постановою втратить чинність урядова постанова від 17 лютого 2010 року № 151 «Про затвердження Порядку проведення перерахунків розміру плати за надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення в разі ненадання їх або надання не в повному обсязі, зниження якості».

Постановою № 127 установлено, що затверджений Порядок не застосовується на територіях, які включено до затвердженого Міністерством з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією:

  • з дати виникнення можливості бойових дій до дати припинення можливості бойових дій та протягом трьох місяців з дати припинення такої можливості;

  • з дати початку бойових дій до дати завершення бойових дій та протягом трьох місяців з дати їх завершення;

  • з дати початку тимчасової окупації до дати завершення тимчасової окупації та протягом трьох місяців з дати її завершення.

Мінінфраструктури роз’яснило, що новий Порядок перерахунку стосується послуг з постачання теплової енергії та постачання гарячої води, централізованого водопостачання та водовідведення, а також управління побутовими відходами.

Перерахунок вартості комунальних послуг здійснюється в разі відхилення параметрів послуг від установлених законодавством і договорами про надання послуг, зокрема:

  • зниження температури теплоносія та гарячої води, а також невідповідності їх тиску на вході в будинок;

  • зниження температури повітря у приміщеннях споживача (у разі наявності договору з обслуговуванням внутрішньобудинкових систем);

  • перерв у наданні послуг, що обумовлені у тому числі перевищенням виконавцем строків проведення аварійно-відновлювальних робіт;

  • невідповідності складу і якості гарячої та холодної води державним санітарним нормам і правилам;

  • недотримання вимог щодо поводження з побутовими відходами, порушення графіку вивезення побутових відходів тощо.

Виконавець зобов’язаний протягом одного місяця, що настає за розрахунковим періодом, самостійно здійснити перерахунок згідно з вимогами цього Порядку, а також сплатити споживачеві неустойку (штраф) у порядку та розмірі, що визначені законодавством або договором.

Також у разі надходження від споживача акта-претензії та прийняття виконавцем рішення про задоволення вимог, викладених в акті-претензії, перерахунок здійснюється протягом одного місяця починаючи з дати, коли прийнято рішення про задоволення вимог.

Перерахунок за актом-претензією, що надійшов від споживача відповідного багатоквартирного будинку, здійснюється виконавцем для усіх споживачів такого будинку, яким була надана послуга невідповідної якості.

Перерахунок здійснюється незалежно від наявності у споживача заборгованості за відповідну послугу. Сума перерахунку та неустойки (штрафу) за порушення умов договору зараховується споживачу в погашення заборгованості за фактично спожиті послуги, а у разі відсутності заборгованості — в оплату майбутніх платежів.

Мінінфраструктури нагадало, що порядок оформлення претензій споживачів визначено статтями 27 — 28 Закону «Про житлово-комунальні послуги»

Джерело: https://jurliga.ligazakon.net

Далее

Національний банк ініціює оновлення законодавства про бюро кредитних історій

Опубликовано 8 Фев 2024 в Новости | Нет комментариев

Національний банк ініціює оновлення законодавства про бюро кредитних історій

Національний банк України запропонував унести зміни до Закону України «Про організацію формування та обігу кредитних історій» та інших законів України щодо державного регулювання та функціонування бюро кредитних історій (далі – БКІ), враховуючи ключове значення цих установ для ринку споживчого кредитування.

Про це повідомляє пресслужба НБУ.

Зазначається, що такий крок зумовлений потребою осучаснення законодавства щодо сервісів бюро і спрямований на посилення механізмів захисту прав позичальників, удосконалення системи обміну кредитною інформацією, захисту персональних даних та підвищення рівня відповідального кредитування, впровадження ефективної наглядової функції Національного банку за додержанням законодавства у сфері формування та обігу кредитних історій.

Запропонованими змінами передбачено:

  • можливість позичальника, крім доступу до власної історії та оскарження недостовірної інформації, долучати до кредитного звіту інформацію про небажання укладати кредитні правочини для захисту від можливих шахрайських дій;
  • обов’язок БКІ своєчасно виправляти помилкові дані й забезпечувати надійний захист даних, зберігати кредитну історію протягом 10 років та належним чином її знищувати, прозорий механізм звернення позичальника;
  • обов’язок кредитора / нового кредитора отримувати згоду позичальника та надати її на запит БКІ/НБУ, зберігати протягом 10 років, інформувати позичальника про назву та адресу БКІ, підставу та мету збирання і використання даних;
  • повноваження НБУ приймати нормативно-правові акти та рекомендації, реагувати на виявлені порушення у процесі розгляду звернень позичальників, застосовувати коригувальні заходи та заходи впливу за порушення зазначених норм тощо.

«Водночас оновлення законодавства покликане встановити справедливі правила гри для всіх учасників ринку для збереження повноти, чистоти і достовірності даних та забезпечення цільового використання кредитної історії виключно для оцінювання кредитоспроможності, управління кредитним ризиком і здійснення верифікації клієнта», — наголошують в НБУ.

З цією метою:

  • новий кредитор буде зобов’язаний оновлювати інформацію в кредитній історії у випадку набуття права вимоги за кредитним правочином, що забезпечить доступ учасників ринку до актуальних даних;
  • з’явиться можливість транскордонного обміну даними між національними та іноземними бюро, що дасть змогу отримувати через бюро кредитних історій інформацію про заборгованість клієнтів перед іноземними кредиторами;
  • кредитор / новий кредитор зможе використовувати ідентифікаційні дані позичальника виключно для врегулювання простроченої заборгованості за споживчим кредитом свого боржника або якщо особа є представником / спадкоємцем / поручителем / майновим поручителем за таким договором;
  • колекторська компанія зможе отримати такі дані лише від кредитора / нового кредитора та використати їх виключно для взаємодії з боржником такого кредитора / нового кредитора або, якщо особа є представником / спадкоємцем / поручителем/ майновим поручителем за таким договором;
  • передбачається встановити штраф від 3 000 до 6 000 неоподаткованих мінімумів доходів громадян за використання даних кредитної історії не за цільовим призначенням, що буде вважатися порушенням вимог щодо етичної поведінки;
  • передбачається запровадити штрафи за ненадання / несвоєчасне надання / надання недостовірної інформації позичальнику, за неподання / несвоєчасне подання / подання недостовірної інформації до НБУ, за ухилення від виконання / несвоєчасне виконання письмового застереження тощо.

Іншим важливим аспектом пропонованих змін є удосконалення регулювання та нагляду за діяльністю БКІ, зокрема встановлення вимог до їх структури власності, керівників та системи внутрішнього контролю, що забезпечить належний рівень інституційної здатності БКІ надавати сучасні та якісні сервіси.

Джерело: https://yur-gazeta.com

Далее

Порядок відкриття та оформлення спадщини, зміни до ЦКУ

Опубликовано 2 Фев 2024 в Новости | Нет комментариев

Порядок відкриття та оформлення спадщини, зміни до ЦКУ

30 січня 2024 року набув чинності Закон України від 08.11.2023 № 3450-IX «Про внесення змін до Цивільного кодексу України щодо вдосконалення порядку відкриття та оформлення спадщини».

Статтю 1221 Цивільного кодексу України викладено в новій редакції, відповідно до якої місцем відкриття спадщини є останнє місце проживання спадкодавця.

Якщо місце проживання спадкодавця невідоме, місцем відкриття спадщини є місцезнаходження нерухомого майна або основної його частини, а за відсутності нерухомого майна – місцезнаходження основної частини рухомого майна. Якщо спадкодавець мав останнє місце проживання на території іноземної держави, місце відкриття спадщини визначається відповідно до Закону України “Про міжнародне приватне право”.
Також внесено зміни до Прикінцевих та перехідних положень Цивільного кодексу України, зокрема, пунктом 19 встановлено, що у період дії воєнного стану в Україні перебіг позовної давності зупиняється на строк дії такого стану.

Пунктом 20 визначено, що у період дії воєнного стану в Україні та протягом двох років з дня його припинення або скасування у випадку, якщо смерть фізичної особи зареєстрована пізніше ніж через один місяць з дня смерті такої особи або дня, з якого її оголошено померлою, строки, встановлені визначеними статтями Цивільного кодексу України, обчислюються з дня державної реєстрації смерті особи.

Згідно з пунктом 21, якщо місцем відкриття спадщини є тимчасово окупована територія або територія, на якій ведуться активні бойові дії, заяви в межах спадкової справи подаються нотаріусу незалежно від місця відкриття спадщини. Також визначено, що у разі заведення спадкової справи не за місцем відкриття спадщини, вчинення нотаріальних та інших дій нотаріусом щодо спадщини та спільного майна подружжя (колишнього подружжя) в межах спадкової справи здійснюється за місцем подання першої заяви.

Крім того, набув чинності Закон України від 08.11.2023 №3449-IX «Про внесення змін до деяких законів України щодо вдосконалення порядку відкриття та оформлення спадщини».
Вищезазначені зміни сприяють захисту прав спадкоємців і врегулюванню особливостей спадкування у зв’язку з військовою агресією російської федерації.

За матеріалами  Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції у ФБ

Далее