Юридическая Компания

Новости

Інтернет магазини будуть під контролем, що пропонує держава?

Опубликовано 9 Сен 2021 в Новости | Нет комментариев

Інтернет магазини будуть під контролем, що пропонує держава?

Мінекономіки розробило проєкт Закону України «Про захист прав споживачів» (у новій редакції). Новий законопроект покликаний запровадити дієві механізми з регулювання інтернет-комерції. 

Про це повідомляє пресслужба Мінекономіки. 

«Регулювання інтернет-комерції – вимоги сьогодення. Адже неможливість ідентифікувати онлайн-продавця спричиняє незахищеність прав споживача та бюджетні втрати через нереєстрацію продавців як підприємців. Отже, щоб вирішити ці проблеми ініціюємо механізм добровільної ідентифікації в реєстрі інтернет-магазинів продавцями товарів в електронній комерції», — зазначила  заступниця Міністра економіки України Ірина Новікова

Проєкт Закону України «Про захист прав споживачів» (у новій редакції), розроблений Мінекономіки, містить норми, якими передбачено, що підприємці, які здійснюють електронні продажі, обов’язково повинні будуть розміщувати інформацію про себе, як суб’єкта господарювання та перелік інформації про продукцію. 

В законопроєкті надається визначення «електронний торговельний майданчик (маркетплейс)» та «електронний сервіс порівняння продукції (прайс-агрегатор)» та встановлюється відповідальність за ненадання повної інформації суб’єктом господарювання щодо його ідентифікації.

Також Держпродспоживслужба отримує право звертатися до провайдера інтернет-послуг щодо обмеження доступу до веб-сайту суб’єктів господарювання, які використовують нечесну підприємницьку практику, порушують законодавство про захист прав споживачів та яких неможливо ідентифікувати. Встановлюється відповідальність за надання недостовірних даних

Паралельно з цим Мінекономіки спільно з Мінцифри працюють над створенням платформи «Е-споживач» для продавців, які здійснюють господарську діяльність в інтернет-магазинах, зокрема маркетплейсах, прайс-агрегаторах, класифайдах. Цей електронний сервіс дозволить ідентифікувати продавця шляхом надання йому статусу Держпродспоживслужбою «Перевірений продавець».

Мінцифри також розроблено проєкт Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про електронну комерцію» щодо внесення інформації продавцями до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного контролю за додержанням законодавства про захист прав споживачів». Проєктом Закону передбачено створення «Єдиного реєстру продавців у сфері електронної комерції», запровадження механізму перевірки достовірності даних продавців шляхом введення добровільної ідентифікації та верифікації та встановлення відповідальності за надання недостовірних даних.

Джерело: https://yur-gazeta.com

Далее

За некачественное предоставление соцуслуг в Украине начнут штрафовать

Опубликовано 9 Сен 2021 в Новости | Нет комментариев

За некачественное предоставление соцуслуг в Украине начнут штрафовать

Кабмин поддержал законопроект, который вводит штрафные санкции в случае несоблюдения требований законодательства и других обязательств в социальной сфере.

Размер штрафов будет колебаться от 11 400 грн. до 2.3 млн. грн. Об этом, с ссылкой на премьер-министр Дениса Шмыгаля, сообщает «Эксперт».

Согласно законопроекту будет предотвращаться возникновение ситуаций, когда государственные учреждения, которые оказывают социальные услуги, не выполняют свои прямые обязанности.

Шмыгаль отметил, что этот закон станет важным в тех случаях, когда такие учреждения своими действиями и решениями представляют угрозу для украинцев, а также привел в пример пожар в доме престарелых в Харькове.

По его словам, размер штрафов будет колебаться, в зависимости от нарушений, от десяти до двух тысяч необлагаемых минимумов доходов граждан, то есть на сегодняшний день — от 11 400 грн. до 2.3 млн. грн.

«На сегодняшний день не определен механизм контроля и ответственности за нарушение законодательства в сфере предоставления социальных услуг. Поэтому мы предлагаем ввести штрафы», — сообщил премьер-министр.

Далее

Верховна Рада ухвалила в другому читанні закон про криптоактиви.

Опубликовано 8 Сен 2021 в Новости | Нет комментариев

Верховна Рада ухвалила в другому читанні закон про криптоактиви.

Верховна Рада України на засіданні 8 вересня ухвалила в другому читанні законопроєкт № 3637 про віртуальні активи. Про це повідомляється на сторінці законопроєкту на сайті парламенту.

Законопроект підтримали 276 депутатів.

Як зазначив міністр цифрової трансформації Михайло Федоров у себе в Telegram в Україні щоденний оборот віртуальних активів становить 1 млрд грн, однак він знаходиться в тіні.

З цієї причини міжнародні біржі не можуть заходити в Україну, додав міністр. Також він підкреслив, що з жодною операції з віртуальними активами не платяться податки.

«У нас є потенціал зайняти провідні позиції на світовому крипторинку. Україна — одна з лідерів з використання криптовалюти в світі», — зазначив Федоров.

У законопроєкті зазначено, що «віртуальні активи є нематеріальним благом, особливості обігу якого визначаються Цивільним кодексом України та цим законом». Вони можуть бути незабезпеченими або забезпеченими.

Нагадаємо, що в першому читанні законопроєкт був проголосований парламентом на початку грудня минулого року.

 Національний банк України позитивно оцінює можливість випуску цифрових грошей, які здатні стати рівноцінним еквівалентом звичайної фіатної гривні.

Джерело: https://biz.nv.ua

Далее

Набули чинності нові правила продажу іпотечних квартир

Опубликовано 8 Сен 2021 в Новости | Нет комментариев

Набули чинності нові правила продажу іпотечних квартир

Набув чинності Закон «Про внесення змін до деяких законів України щодо усунення розбіжностей та осучаснення реалізації майна в іпотеці та виконавчому провадженні».

Про це йдеться на сторінці акта на сайті Верховної Ради.

Зазначається, що закон усуває розбіжності та осучаснює реалізацію майна в іпотеці та виконавчому провадженні. Також вдосконалюється наявна система реалізації арештованого майна, дотримання процедури нотаріального засвідчення фактів при реалізації предмета іпотеки та забезпечення безспірності прав іпотекодержателя при задоволенні його вимог.

Реалізація арештованого майна здійснюється шляхом проведення електронних аукціонів або за фіксованою ціною. Реалізація за фіксованою ціною застосовується щодо майна, оціночна вартість якого не перевищує 30 мінімальних розмірів заробітної плати.

Реалізація за фіксованою ціною не застосовується до нерухомого майна, транспортних засобів, повітряних, морських і річкових суден незалежно від вартості такого майна.

Порядок проведення електронних аукціонів визначить Міністерство юстиції.

Не реалізоване на електронному аукціоні нерухоме майно виставляється на повторний електронний аукціон за ціною, що становить 85 відсотків, а рухоме майно – 75 відсотків його вартості, визначеної в порядку, встановленому статтею 57 Закону про виконавче провадження.

У разі повторної нереалізації майна нерухоме майно виставляється на третій електронний аукціон за ціною, що становить 70 відсотків, а рухоме майно – 50 відсотків його вартості.

Нереалізоване майно, конфісковане за рішенням суду, виставляється на повторний електронний аукціон за ціною не меншою, ніж сума загальнодержавних податків і зборів, що відповідно до Податкового кодексу підлягають сплаті при операціях з реалізації такого майна.

У разі надання стягувачем згоди третій електронний аукціон здійснюється у спосіб продажу майна з можливістю зниження початкової ціни, але не нижче 60 відсотків його вартості для нерухомого майна та 30 відсотків – для рухомого майна.

У разі нереалізації майна на третьому електронному аукціоні виконавець повідомляє про це стягувачу і пропонує йому вирішити питання про залишення за собою нереалізованого майна, крім майна, конфіскованого за рішенням суду.

Майно передається стягувачу за ціною третього електронного аукціону або за фіксованою ціною. Про передачу майна стягувачу в рахунок погашення боргу виконавець виносить постанову. За фактом такої передачі виконавець складає акт. Постанова та акт є підставами для подальшого оформлення стягувачем права власності на таке майно.

Джерело: http://businessua.com

Далее

Кабмин повысил стипендии студентам, но сократил количество получателей

Опубликовано 7 Сен 2021 в Новости | Нет комментариев

Кабмин повысил стипендии студентам, но сократил количество получателей

Кабинет министров Украины обнародовал постановление о повышении размера стипендий. Соответствующее постановление правительства обнародовано на официальном сайте Кабмина.

Согласного документу, размер выплат студентам увеличивается с 1 января 2022 года, но количество получателей сокращается на 10%.

Так, каждый семестр ученый совет вуза будет определять одинаковый для всех факультетов лимит стипендиатов, которым будет назначаться академическая стипендия. Этот показатель устанавливается в процентах (в диапазоне от 35 до 40%) фактического количества студентов дневной формы обучения, обучающихся по государственным (региональным) заказам. Таким образом, процент стипендиатов снижается, поскольку ранее он составлял от 40 до 45%.

Напомним, согласно принятому решению, в учреждениях профтехобразования стипендии будут увеличены в 2,5 раза. Вместе с тем студенты вузов получат повышение минимум в 1,5 раза. Соответствующее решение Кабинет министров Украины принял 1 сентября.

Источник: https://112ua.tv/

Далее

Змінено порядок обчислення середнього заробітку

Опубликовано 7 Сен 2021 в Новости | Нет комментариев

Змінено порядок обчислення середнього заробітку
Кабмін прийняв Постанову від 1 вересня 2021 р. № 917 «Деякі питання обчислення середньої заробітної плати», яка набрала чинності 4 вересня 2021 року.
Постанову № 917 опубліковано в «Урядовому кур’єрі» від 04.09.21 р. №170. Які зміни передбачає Постанова № 917:
Постанова вносить зміни в абз. 2 та 3 п. 3 Порядку обчислення середньої заробітної плати, затвердженого постановою КМУ від 08.02.95 р. № 100, які передбачають, що до розрахунку середньої зарплати будуть включатися: суми нарахованої заробітної плати, крім премій (в тому числі за місяць) та інших заохочувальних виплат за підсумками роботи за певний період, враховуються у тому місяці, за який вони нараховані, та у розмірах, в яких вони нараховані, без виключення сум відрахування на податки, стягнення аліментів тощо, за винятком відрахувань із заробітної плати осіб, засуджених за вироком суду до виправних робіт; премії (в тому числі за місяць) та інші заохочувальні виплати за підсумками роботи за певний період під час обчислення середньої заробітної плати враховуються в заробіток періоду, який відповідає кількості місяців, за які вони нараховані, починаючи з місяця, в якому вони нараховані.
Для цього до заробітку відповідних місяців розрахункового періоду додається частина, яка визначається діленням суми премії або іншої заохочувальної виплати за підсумками роботи за певний період на кількість відпрацьованих робочих днів періоду, за який вони нараховані, та множенням на кількість відпрацьованих робочих днів відповідного місяця, що припадає на розрахунковий період.
Також вносяться зміни до переліку виплат, які не враховуються до середньої зарплати.
Зокрема, до них будуть відноситися виплати, пов’язані зі святковими виплатами, та ще винагорода за сумлінну працю та зразкове виконання службових обов’язків.
З 4 вересня діє тримісячний строк для донарахування роботодавцями середньої зарплати працівникам, яким було нараховано середній заробіток з 12 грудня 2020 року до дати набрання чинності нової постанови, без врахування премій за минулі періоди.
І зробити це необхідно до 4 грудня 2021 року!!!

Далее