Юридическая Компания

Новости

Щодо суті та зміст податкової консультації: ВС

Опубликовано 25 Авг 2021 в Новости, Новости судебной практики | Нет комментариев

Щодо суті та зміст податкової консультації: ВС
ПОСТАНОВА 13 серпня 2021 року справа № 816/1510/16 адміністративне провадження № К/9901/32885/18 Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду
 
У вересні 2016 року Сільськогосподарське товариство з обмеженою відповідальністю «Ніка» (далі — позивач, СТОВ «Ніка») звернулося до Полтавського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Державної фіскальної служби України (далі — відповідач, ДФС України), в якому (з врахуванням заяви про збільшення позовних вимог) просило суд: скасувати податкову консультацію від 22 липня 2016 року за № 15889/6/99-99-15-03-03-15; зобов`язати надати нову податкову консультацію з питань, порушених у зверненні від 29.06.2016 №428 «Про надання письмової податкової консультації з питань акцизного податку», з урахуванням того, що господарська операція з забезпечення пальним виконавців послуг зі збору врожаю не є об`єктом оподаткування акцизним податком, оскільки не підпадає під визначення «реалізація пального», надане в абз. 2 пп. 14.1.212 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України.
Постановою Полтавського окружного адміністративного суду від 8.12.2016 року, залишеною без змін ухвалою Харківського апеляційного адміністративного суду від 10.04.2017 року позов задоволено.
Скасовано індивідуальну податкову консультацію ДФС України від 22 липня 2016 року за № 15889/6/99-99-15-03-03-15 та зобов`язано ДФС України повторно розглянути запит Сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю «Ніка» від 29.06.2016 про надання податкової консультації відповідно до вимог чинного законодавства та з урахуваннями висновків суду.
Позивач, вважаючи, що надана відповідачем індивідуальна податкова консультація не відповідає приписам Податкового кодексу України, звернувся до суду з даним позовом.
Задовольняючи позов суди попередніх інстанцій дійшли висновку, що в наданій відповідачем податковій консультації відсутні відповіді на поставлені позивачем запитання, зокрема в частині об`єкту оподаткування акцизним податком. Фактично зміст консультації зводиться до цитування норм податкового законодавства без конкретних рекомендацій щодо застосування позивачем цих норм в контексті порушених запитань, не має остаточних, чітких висновків та рекомендацій стосовно конкретної ситуації та не виконує своєї функції щодо допомоги платнику податків стосовно практичного використання конкретної норми закону з питань оподаткування і не відповідає положенням пп. 14.1.172 п. 14.1 ст. 14, п. 52.1 ст. 52 Податкового кодексу України.
Колегія суддів погоджується з такими висновками судів попередніх інстанцій з огляду на наступне.
Зміст наведених законодавчих норм дає підстави для висновку, що податкова консультація за своєю правовою природою є фактично відповіддю контролюючого органу платнику податків на його питання й повинна містити конкретні роз`яснення такому платнику практичної форми та/або моделі його поведінки у визначеному колі податкових правовідносин.
Отже податкова консультація (індивідуальна), як методична й практична допомога платнику податків при виконанні ним податкового обов`язку, фактично, за всіма процедурами (нарахування та сплата платежів, пені, штрафних санкцій, оскарження дій контролюючих органів тощо): 1) надається платнику податків для правильності практичного застосування конкретної норми закону або нормативно-правового акту з питань адміністрування, нарахування та сплати податків чи зборів безпосередньо у його податковому обліку при здійсненні ним господарської діяльності; 2) має індивідуальний характер і може використовуватися лише платником податків, якому така консультація надана; 3) не може встановлювати (змінювати чи припиняти) відповідну норму законодавства, а лише надає роз`яснення щодо практичного її застосування; 4) має мету — викладення (роз`яснення) платнику податків офіційного розуміння контролюючим органом змісту конкретної правової норми з питань оподаткування для забезпечення правильного її застосування.
При цьому платнику податків надано право оскаржити до суду, як правовий акт індивідуальної дії, податкову консультацію контролюючого органу у випадку, якщо вона, на його думку, суперечить нормам або змісту відповідного податку чи збору, й визнання судом такої податкової консультації недійсною є підставою для надання нової податкової консультації з урахуванням висновків суду.
Обов`язковими ж складовими письмової податкової консультації є: опис питань, що порушуються платником податків; обґрунтування застосування норм законодавства з урахуванням фактичних обставин, вказаних у зверненні платника податків; висновок з питань практичного використання окремих норм податкового законодавства.
Аналогічна позиція висловлена у постанові Верховного Суду від 03 грудня 2020 року у справі № 805/112/16-а (адміністративне провадження № К/9901/24955/18).
Як було правильно встановлено судами попередніх інстанцій відповідачем на запит позивача була надана податкова консультація в порушення наведених приписів і висновків Суду касаційної інстанції. Так, згідно змісту такої консультації, слідує, що в ній не викладено опису всіх питань, що порушені платником, а також не зазначено порядок застосування норм податкового законодавства з урахуванням фактичних обставин. Водночас зміст податкової консультації зведений до цитування положень Податкового кодексу України, що не є роз`ясненням поставленого питання. Вказане не спростовано скаржником.
За таких обставин, колегія суду касаційної інстанції погоджується з висновками, що оскаржувана податкова консультація підлягає скасуванню, оскільки не містить чітких відповідей на поставленні позивачем запитання.

 

Далее

Внесены изменения в порядок начисления и уплаты единого взноса: налоговая служба

Опубликовано 25 Авг 2021 в Новости | Нет комментариев

Внесены изменения в порядок начисления и уплаты единого взноса: налоговая служба

Кабинет Министров постановлением от 4 августа 2021 года № 850 внес изменения в Порядок начисления и уплаты единого взноса на общеобязательное государственное социальное страхование за некоторые категории застрахованных лиц (Порядок).

Об этом сообщает Главное управление ГНС в Днепропетровской области.

В соответствии с Постановлением № 850 в Порядке:

  • дополнен перечень лиц, за которых государство платит страховые взносы, трудоспособными родителями, усыновителями, опекунами, попечителями, приемными родителями, родителями-воспитателями, фактически осуществляющими уход за ребенком с инвалидностью, ребенком, больным тяжелым перинатальным поражением нервной системы, тяжелым врожденным пороком развития, редким орфанным заболеванием, онкологическим, онкогематологическим заболеванием, детским церебральным параличом, тяжелым психическим расстройством, сахарным диабетом I типа (инсулинозависимый), острым или хроническим заболеванием почек IV степени, за ребенком, получившим тяжелую травму, нуждающемся в трансплантации органа, нуждающимся в паллиативной помощи, которому не установлена инвалидность, относятся также трудоспособные лица, находящиеся в трудовых отношениях и которым предоставлен отпуск без сохранения заработной платы на условиях, предусмотренных п. 3 части первой статьи 25 Закона «Об отпусках», если такие лица получают пособие, надбавку или компенсацию в соответствии с законодательством;

  • уточняется, что исчисление единого взноса на общеобязательное государственное социальное страхование (единый взнос) осуществляется также плательщиками единого взноса — структурными подразделениями по вопросам социальной защиты населения районных, районных в городах Киеве и Севастополе государственных администраций, исполнительными органами сельских, поселковых, городских, районных в городах (в случае образования) советов — за лиц, указанных в подпунктах 2 — 4 пункта 1 Порядка, в частности:

— лиц, ухаживающих за ребенком до достижения им трехлетнего возраста и в соответствии с законом получающих помощь по уходу за ребенком до достижения им трехлетнего возраста и/или пособие при рождении ребенка, при усыновлении ребенка;

— одного из неработающих трудоспособных родителей, усыновителей, опекунов, попечителей, приемных родителей, родителей-воспитателей, фактически осуществляющих уход за ребенком с инвалидностью;

— патронатных воспитателей, родителей-воспитателей детских домов семейного типа, приемных родителей, если они получают денежное обеспечение в соответствии с законодательством.

Постановление № 850 опубликовано в официальном издании «Урядовий кур’єр» от 17.08.2021 № 158, следовательно оно вступило в силу также 17.08.2021.

Источник: https://jurliga.ligazakon.net

Далее

Коли поліцейський має право оглянути салон чи багажник авто

Опубликовано 20 Авг 2021 в Новости | Нет комментариев

Коли поліцейський має право оглянути салон чи багажник авто

Лише у разі наявності законних підстав та з  дотриманням передбаченої  процедури поліцейський має право провести візуальний огляд салону чи багажника транспортного засобу.

Конкретні підстави для проведення такої поверхневої перевірки передбачені у статті 34 Закону «Про національну поліцію».

Так, це можливо, якщо існує достатньо підстав вважати що:

1) у транспортному засобі знаходиться правопорушник або особа, свобода якої обмежується в незаконний спосіб;

2) у транспортному засобі знаходиться річ, обіг якої заборонено або яка становить загрозу життю чи здоров’ю людини;

3) транспортний засіб є знаряддям вчинення правопорушення та/або знаходиться в тому місці, де може бути скоєно кримінальне правопорушення, для запобігання якого необхідно провести поверхневу перевірку.

Інших підстав для проведення поверхневої перевірки законом не передбачено.

Оскільки поверхнева перевірка є заходом, що обмежує права громадян, то працівник поліції зобов’язаний також повідомити водію його права при здійсненні цих дій

Законом не передбачено наявність свідків при проведенні поверхневої перевірки. У цій ситуації також може знадобитися зроблений відеозапис.

Не має права поліцейський перебувати в салоні автомобіля, за винятком необхідності термінового рятування життя людини чи її майна, або переслідування особи, яка підозрюється у вчиненні злочину

Джерело: https://sud.ua

Далее

Зміни щодо переведення дачних чи садових будинків у жилі

Опубликовано 19 Авг 2021 в Новости | Нет комментариев

Зміни щодо переведення дачних чи садових будинків у жилі

Громадяни, що мають намір перевести дачний чи садовий будинок у жилий, зможуть подати документи в електронній формі.

Відповідні зміни було прийнято на урядовому засіданні 18 серпня, повідомила заступниця Міністра розвитку громад та територій Наталія Козловська.

Пані Козловська зазначила, що прийняті зміни дадуть змогу пришвидшити оформлення відповідної документації щодо переведення дачних чи садових будинків у жилі та уникнути зайвої паперової тяганини.

Змінами до Порядку переведення дачних і садових будинків, які відповідають державним будівельним нормам, у жилі будинки передбачено, що:

  • подати заяву про переведення садових або дачних будинків у жилі будинки можна особисто або шляхом надсилання рекомендованим листом з описом вкладення (зокрема, через центри надання адміністративних послуг) або в електронній формі через електронний кабінет або іншу державну інформаційну систему, інтегровану з електронним кабінетом, користувачем якої є власник;

  • рішення про переведення дачного чи садового будинку у жилий будинок або про відмову в такому переведенні створюватиметься виключно з використанням Реєстру будівельної діяльності як електронний документ з присвоєнням реєстраційного номера та підписуватиметься керівником виконавчого органу сільської (селищної, міської) ради. Якщо у сільській раді виконавчий орган не утворено, то документ підписує сільський голова з накладенням кваліфікованого електронного підпису;

  • звіт про проведення технічного огляду дачного чи садового будинку з висновком про його відповідність державним будівельним нормам створюватиметься виключно з використанням Реєстру будівельної діяльності.

  • Джерело: https://jurliga.ligazakon.net
Далее

Змінено правила в’їзду в Україну для вакцинованих осіб

Опубликовано 18 Авг 2021 в Новости | Нет комментариев

Змінено правила в’їзду в Україну для вакцинованих осіб

На сьогоднішньому черговому засіданні Кабінет Міністрів вирішив внести зміни до постанови про адаптивний карантин № 1236 (проєкт змін).

Зокрема, змінюються правила перетину державного кордону на в’їзд в Україну для вакцинованих осіб.

Так, дозволяється перетин кордону іноземцями та особами без громадянства за наявності іноземного COVID-сертифіката, що підтверджує вакцинацію від  COVID-19 однією чи кількома дозами вакцин. Таким чином, дозволено перетинати кордон за наявності вакцинації лише однією дозою.

Також особи, які матимуть сертифікат, що підтверджує вакцинацію від COVID-19 однією чи кількома дозами вакцин, зможуть не проходити самоізоляцію після в’їзду в Україну.

Ці зміни розповсюджуються і на осіб, які прибувають з тимчасово окупованих територій у Донецькій та Луганській областях, Автономної Республіки Крим та м. Севастополя.

Постанова прийнята з доопрацюванням в одноденний термін.

Нагадаємо, минулого тижня уряд продовжив адаптивний карантин до 1 жовтня. 

Джерело: https://pravo.ua

Далее

Тонированное стекло в автомобиле: какой штраф ждет водителя

Опубликовано 18 Авг 2021 в Новости | Нет комментариев

Тонированное стекло в автомобиле: какой штраф ждет водителя

Согласно ПДД, запрещается ездить на автомобиле с покрытием на стеклах, которое ограничивает обзорность и ухудшает прозрачность стекла. Об этом напоминает «Твоя МАШИНА».

При первом нарушении водителя ждет штраф в размере 340 грн. При повторном нарушении в течение года водителю грозит лишение прав на 3-6 месяцев или административный арест на 5-10 суток.

Однако есть исключения. Так, допускается тонирование со светопропусканием для ветрового стекла не ниже 75% и для других не ниже 70%. А вот зеркальное тонирование запрещено в любом случае.

Процент светопропускания определяется с помощью тауметра. Только после измерения сотрудник сможет наложить штраф. Иначе наложение штрафа считается незаконным.

Источник: https://mashyna.com.ua

Далее