Заявник просив суд визнати неправомірною бездіяльність приватного виконавця, оскільки виконавчі дії не призвели до виконання рішення суду, яким витребувано із незаконного володіння автомобіль та зобов’язано передати його стягувачу. Приватний виконавець безпідставно виконував рішення суду в порядку ст. 63 Закону України «Про виконавче провадження» як рішення немайнового характеру, натомість повинен був виконувати його в порядку ст. 60 цього Закону, а саме вилучити автомобіль і передати його заявнику.
Районний суд, рішення якого залишив без змін апеляційний суд, відмовив у задоволенні скарги, вважаючи, що судове рішення, яким витребувано автомобіль, є рішенням немайнового характеру, а законодавство не передбачає вчинення приватним виконавцем заходів примусового виконання такого рішення.
Верховний Суд у складі колегії суддів Першої судової палати Касаційного цивільного суду скасував попередні рішення у відповідній частині та визнав неправомірною бездіяльність приватного виконавця, навівши такі правові висновки.
За змістом ч. 1 ст. 63 цього Закону рішеннями немайнового характеру є рішення, за якими боржник зобов’язаний особисто вчинити певні дії або утриматися від їх вчинення. Порядок виконання таких рішень регулюється розд. VIII вказаного Закону. До рішень немайнового характеру, які підлягають примусовому виконанню, належать рішення про відібрання дитини, встановлення побачення з дитиною тощо; про виселення божника, вселення стягувача; інші рішення, за якими боржника зобов’язано особисто вчинити певні дії на користь стягувача чи утриматися від здійснення таких дій.
У разі задоволення позову про витребування нерухомого майна із чужого незаконного володіння суд витребує таке майно на користь позивача, а не зобов’язує відповідача повернути це майно власникові.
Одночасне зазначення у судовому рішенні (виконавчому листі) про задоволення вимог про витребування із володіння майна та зобов’язання передати його власнику не може свідчити про те, що таке рішення підлягає виконанню як рішення немайнового характеру, оскільки виконання такого рішення передбачає вчинення державним чи приватним виконавцем дій щодо вилучення такого майна у боржника та передачу його стягувачу, а не обмежується лише діями виконавця щодо перевірки виконання рішення суду самим боржником.
Таким чином, рішення про витребування нерухомого майна з чужого незаконного володіння підлягає примусовому виконанню у порядку, передбаченому ст. 60 Закону України «Про виконавче провадження».
Верховний Суд також зазначив, що обов’язком державного та приватного виконавця є вжиття всіх передбачених законом заходів для виконання судового рішення. Якщо державному чи приватному виконавцю незрозуміло рішення, порядок його виконання, то він не позбавлений можливості звернутися до суду із заявою про роз’яснення рішення суду, про встановлення порядку виконання рішення.
Постанова Верховного Суду від 30 червня 2021 року у справі № 201/12569/16 (провадження № 61-2627св2).
ДалееПосле старта рынка земли в Украине у некоторых граждан возник вопрос: может ли физическое лицо — предприниматель получить в собственность участок сельскохозяйственного назначения?
Разъяснения предоставляют специалисты Министерства юстиции в Facebook.
При проведении государственной регистрации права собственности на объекты недвижимости субъектом права собственности признается именно физическое лицо, которое может быть собственником любого имущества, за исключением имущества, которое не может находиться в собственности физического лица. При этом правовой статус физического лица — предпринимателя не влияет на правовой режим имущества, находящегося в его собственности.
Это становится очевидным исходя из следующего.
Согласно Гражданскому кодексу участниками гражданских отношений являются физические лица и юридические лица. Человек как участник гражданских отношений считается физическим лицом.
Все физические лица равны в способности иметь гражданские права и обязанности. Право на осуществление предпринимательской деятельности, которая не запрещена законом, имеет физическое лицо с полной гражданской дееспособностью. Оно реализует данное право при условии государственной регистрации предпринимательской деятельности в порядке, установленном законом.
Если лицо начало предпринимательскую деятельность без государственной регистрации, заключив соответствующие договоры, оно не имеет права оспаривать эти договоры на том основании, что оно не является предпринимателем.
Предприниматели имеют право без ограничений самостоятельно осуществлять любую предпринимательскую деятельность, которая не запрещена законом.
Также Хозяйственным кодексом предусмотрено, что гражданин признается субъектом хозяйствования в случае осуществления им предпринимательской деятельности при условии государственной регистрации его как предпринимателя без статуса юридического лица в соответствии со статьей 58 Кодекса.
Таким образом, регистрация (как предпринимателем) является правом гражданина — физического лица.
ДалееЗгідно з п.п. «є» п.п. 14.1.54 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями (далі – ПКУ) дохід з джерелом їх походження з України – будь-який дохід, отриманий резидентами або нерезидентами, у тому числі від будь-яких видів їх діяльності на території України (включаючи виплату (нарахування) винагороди іноземними роботодавцями), її континентальному шельфі, у виключній (морській) економічній зоні, у тому числі, але не виключно, доходи у вигляді заробітної плати, інших виплат та винагород, виплачених відповідно до умов трудового та цивільно-правового договору.
Додаткові блага – кошти, матеріальні чи нематеріальні цінності, послуги, інші види доходу, що виплачуються (надаються) платнику податку податковим агентом, якщо такий дохід не є заробітною платою та не пов’язаний з виконанням обов’язків трудового найму або не є винагородою за цивільно-правовими договорами (угодами), укладеними з таким платником податку (крім випадків, прямо передбачених нормами розд. IV ПКУ) (п.п. 14.1.47 п. 14.1 ст. 14 ПКУ).
Відповідно до п.п. «е» п.п. 164.2.17 п. 164.2 ст. 164 ПКУ до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку включається дохід, отриманий таким платником як додаткове благо (крім випадків, передбачених ст. 165 ПКУ) у вигляді вартості безоплатно отриманих товарів (робіт, послуг), визначеної за правилами звичайної ціни, а також суми знижки звичайної ціни (вартості) товарів (робіт, послуг), індивідуально призначеної для такого платника податку.
Статтею 1 Закону України від 03 липня 2004 року № 270/96–ВР «Про рекламу», який визначає засади рекламної діяльності в Україні та регулює відносини, що виникають у процесі виробництва, розповсюдження та споживання реклами, визначено, що реклама – це інформація про особу чи товар, розповсюджена в будь-якій формі та в будь-який спосіб і призначена сформувати або підтримати обізнаність споживачів реклами та їх інтерес щодо таких особи чи товару.
Якщо додаткові блага надаються у не грошовій формі, сума податку об’єкта оподаткування обчислюється за правилами, визначеними п. 164.5 ст. 164 ПКУ (п.п. 164.2.17 п. 164.2 ст. 164 ПКУ).
Враховуючи викладене, візитні картки, виготовлені для працівників, на яких зазначені, зокрема, логотип, реквізити суб’єкта господарювання та особисті дані конкретного працівника, є додатковим благом, отриманим платником податків від роботодавця та їх вартість включається до загального оподаткованого місячного доходу, з якого утримується податок за ставкою, встановленою п. 167.1 ст. 167 ПКУ (18 відсотків).
Джерело: https://lv.tax.gov.ua
ДалееМинистерство внутренних дел уже подготовила важный документ по этой процедуре – а именно, порядок проведения технического контроля автомобилей.
Согласно документу, опубликованному на официальном сайте МВД, теперь техосмотр будут осуществлять субъекты проведения отдела технического контроля (ОТК). При этом процесс проведения техосмотра будет сопровождаться видеофиксацией.
О таких принципах проведения ТО ранее говорили, в том числе, политики, но теперь, как видно, они зафиксированы законодательно.
В пояснительной записке к проекту постановления отмечается, что видеофиксацию внедрят для «повышение уровня объективности и прозрачности при прохождении обязательного технического контроля транспортных средств».
Если техосмотр будет успешным, в техконтроле составят соответствующий протокол о состоянии транспортного средства, который выдадут водителю. Кроме того, в Украине сформируют базу, в которой будут электронные документы, подтверждающие результат прохождения техосмотра.
Отметим, что техосмотр в Украине отменили в 2011 году. Поводом к этому послужила тотальна коррупция в сфере. Теперь же процедуру намерены возродить – так того требует соглашение об ассоциации с ЕС. Пока лишь известно, что от прохождения ТО будут освобождены новые автомобили (первая проверка их ждет только через четыре года), а машинам с пробегом его нужно будет проходить раз в два года. Ожидается, что прохождение ТО будет занимать около 40-60 мин, а сама услуга будет стоить около 1000-1500 грн.
Источник: https://autoportal.ua
ДалееПрезидент Володимир Зеленський підписав Закон № 1601-ІХ «Про внесення змін до деяких законів України щодо удосконалення правового регулювання страхування сільськогосподарської продукції з державною підтримкою».
Закон покликаний забезпечити фінансову стабільність виробників за несприятливих погодних умов, сприяти збільшенню застрахованих сільськогосподарських угідь та розширенню ринку страхування такої продукції, повідомила пресслужба ОП.
Документ збільшує ставку податку на дохід за договорами страхування с/г продукції на 0,5 відсоткових пунктів. Кошти спрямують на підтримку страхування зазначеної продукції.
Законом визначається механізм надання державної підтримки сільськогосподарським товаровиробникам для страхування їхньої продукції, а також вимоги до учасників ринку, яким може надаватися така допомога. Крім того, визначаються об’єкти страхування, страхові продукти, ризики та випадки страхування з державною підтримкою.
Розмір часткового відшкодування сільськогосподарським товаровиробникам страхових платежів встановили на рівні до 60% (конкретний розмір компенсації визначатиметься з огляду на можливості державного бюджету у відповідному порядку використання бюджетних коштів).
Водночас документ скасовує положення щодо страхування сільськогосподарської продукції через Аграрний страховий пул.
Джерело: https://ucap.io
ДалееПрезидент України Володимир Зеленський підписав закон про тимчасову відміну штрафів за порушення порядку в’їзду-виїзду з тимчасово окупованої території.
Про це повідомляє пресслужба Офісу президента 22 липня.
Законопроєкт Рада ухвалила 29 червня.
«Цим законом передбачається, що до громадян України, які проживають на тимчасово окупованих територіях, на період дії карантину або на час блокування діяльності КПВВ не застосовуватимуться заходи адмінвпливу за адмінправопорушення, пов’язані з порушенням порядку в’їзду-виїзду з тимчасово окупованих територій, якщо такі порушення були здійснені в силу обставин гуманітарного характеру, визначених Кабміном», — йдеться в повідомленні.
Зокрема, мова йде про:
Закон набуває чинності з дня, наступного за днем його опублікування.
Джерело: https://www.slovoidilo.ua
Далее