Юридическая Компания

Як роботодавцю та працівнику подавати дані для електронної трудової книжки — поради голови Пенсійного фонду

Опубликовано 23 Июн 2021 в Новости | Нет комментариев

Із 10 червня почав діяти Закон «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо обліку трудової діяльності працівника в електронній формі». Про тонкощі цього законодавчого акта розповів голова правління Пенсійного фонду України Євгеній Капінус.

За його словами, тепер роботодавці мають надавати відомості, що містяться в паперових трудових книжках про трудову діяльність своїх працівників, для внесення їх до Реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування. Це можуть робити не тільки роботодавці, а й безпосередньо громадяни, які мають на руках трудову книжку та кваліфікований електронний підпис. Закон передбачає, що відсутні відомості про трудову діяльність працівників включаються Пенсійним фондом України до Реєстру застрахованих осіб з паперових трудових книжок протягом п’яти років. Проте відповідно до Закону за бажанням працівника паперова трудова книжка може вестися і після закінчення п’ятирічного терміну.

Відомості про трудову діяльність може подавати до Реєстру застрахованих осіб як застрахована особа, так і роботодавець, через вебпортал електронних послуг Пенсійного фонду України. Насправді процес доволі простий: для цього потрібно увійти до особистого кабінету на вебпорталі Фонду за допомогою КЕП. Потім заповнити анкету та прикріпити скановані копії паперової трудової книжки. Роботодавець також повинен обов’язково надати скановану копію згоди працівника щодо надання дозволу на обробку його персональних даних.

Після заповнення роботодавцем або громадянином анкети та прикріплення скан-копій спеціалісти територіальних органів Фонду переводять їх у цифровий формат. Крім того, спеціалісти Фонду здійснюють звірку записів трудової книжки із даними, що вже містяться в персональній картці Реєстру застрахованих осіб. У підсумку формується кінцевий варіант електронної трудової книжки. Коли трудова книжка успішно оцифрована, то дані про періоди роботи і наявний страховий стаж можливо переглянути в особистому кабінеті на вебпорталі електронних послуг Фонду.

Документи про освіту, про народження дітей, про службу в армії також скануються і вносяться до електронної трудової книжки, адже вони впливають на обрахунок стажу, а відповідно мають бути зафіксовані в Реєстрі застрахованих осіб.

Після оцифрування оригінал паперової трудової передається на зберігання працівнику. Якщо людина виявить бажання, то паперову трудову і надалі, на її вимогу, роботодавець буде зобов’язаний вести паралельно із електронним варіантом трудової, вносити туди записи про прийняття на роботу, переведення та звільнення тощо.

Переглянути наявну інформацію про себе, зокрема, про свій трудовий чи страховий стаж можна на порталі електронних послуг Пенсійного фонду України в своєму особистому кабінеті. Якщо в людини виникають будь-які питання, тут же, на порталі, можна подати звернення. Крім того, аби з’ясувати додаткові питання, можна звернутись до найближчого сервісного центру або зателефонувати на «гарячу» телефонну лінію Пенсійного фонду України за номерами: 0 800 503 753, 044 281 08 70, 044 281 08 71.

Джерело:https://buh.ligazakon.net