Опубликовано director 14 мая 2020 в Главная | Нет комментариев
Через світову пандемію у зв’язку з COVID-19 українці зіштовхнулись з новою актуальною проблемою – скасовані авіарейси, заплановані тури, відпочинок закордоном. Тож чи можливо повернути гроші за зірвану відпустку?
Почнемо з огляду законодавчої бази. Хоч законодавець у більшості випадків стоїть на стороні туристів, Законом України «Про туризм» у статті 20 передбачено, що туроператор не несе відповідальності перед туристом у разі якщо:
Варто знати! Форс-мажор не розповсюджується на дати поза межами офіційного карантину.
Але туроператори змінили правила розрахунку суми грошей при скасуванні туру за ініціативою туриста. Компанії можуть не повернути туристу суму, яка дорівнює фактично понесеним витратам.
Більшість туроператорів пропонують переносити поїздки на більш пізній період — до 31 жовтня 2020 року. Проте у компанії PEGAS Touristik пропонують своїм клієнтам перенести терміни подорожей на інші дати у строк до 31.12.2021 року.
Державне агентство розвитку туризму підтримало туроператорів, надыславши ъм відповідного листа.
Враховуючи викладене, розглянемо декілька варіантів розвитку подій.
Пасажири мають право на примусове повернення коштів.
Форс-мажор звільняє авіакомпанію від компенсацій, але не від повернення вартості квитка.
Якщо авіакомпанії пропонують тільки перенести дату чи повернення вартості квитка за умовами тарифу (добровільне повернення), то знайте, що у вас є право відмовитись від перенесення дати та вимагати примусового повернення коштів.
Єврокомісією 18 березня 2020 року були прийняті роз’яснення прав авіапасажирів, рейси яких були скасовані через обмеження, введені державами для боротьби з коронавирусною інфекцією COVID-19.
Так, авіапасажири мають право на:
Авіакомпанія може запропонувати пасажиру ваучер, який пасажир зможе використовувати в певний проміжок часу для купівлі іншого квитка цієї ж авіакомпанії, проте пасажир не повинен позбавлятися права на повернення авіаквитка в грошовій формі, йдеться в роз’ясненні Єврокомісії. Так, деякі компанії-перевізники пропонують перебронювати квитки на інші дати і напрямки без штрафів, але з доплатою різниці в тарифах. Проте, умови і терміни перегляду куплених квитків у різних компаній різні (наприклад, Turkish Airlines у зв’язку з коронавірусом пропонує безкоштовну зміну дати подорожі для рейсів з вильотом до 31 травня 2020 року, які придбані до 12 березня).
Окрім того, якщо пасажир віддасть перевагу летіти найближчим рейсом, він отримує право на турботу. Авіаперевізник повинен забезпечити клієнта напоями та їжею, а при тривалому очікуванні — безкоштовним готелем і трансфером між готелем та аеропортом.
Єврокомісія роз’яснила, що пасажир втрачає право на турботу, як тільки погоджується на повне повернення або перебронювання на більш пізню дату.
Якщо авіакомпанія не мала скасовувати рейс, і пасажир вирішив відмовитися від поїздки за власним бажанням, то повернути квиток або змінити дату перельоту він може тільки за правилами тарифу.
Окрім того, Єврокомісія роз’яснила права авіапасажирів на компенсацію відповідно до регуляції EC261/2004 при скасуванні рейсів менш ніж за 14 днів до вильоту.
Позиція Єврокомісії з приводу відмови в компенсації наступна:
Отже, якщо ви зіштовхнулись з такою проблемою як повернення коштів за скасовану поїздку за кордон, турагент та туроператор ігнорують, а авіакомпанії відмовляються від компенсації — радимо звертитись до юристів Юридичної Компанії -Лєгал!
Ми обов’язково проаналізуємо саме Вашу ситуацію та виберемо юридичну тактику дій щодо повернення коштів.
Для запису на консультацію звертайтесь за телефонами: 097-754-7948; 701-88-71; 068-124-25-85 або за адресою: Адміральський проспект 25 «Юридична компанія-Лєгал»