Юридическая Компания

Новости

Чи зараховується період навчання до страхового стажу?

Опубликовано 29 Авг 2022 в Новости | Нет комментариев

Чи зараховується період навчання до страхового стажу?

Пенсійний фонд України відповідає на поширене запитання: чи зараховується період навчання до страхового стажу? Страховий стаж – це період, протягом якого людина підлягає загальнообов’язковому державному пенсійному страхуванню і за який щомісяця сплачено страхові внески.

Поняття “страховий стаж” запроваджено Законом України від 09.07.2003 №1058-IV “Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування”, який набув чинності з 01.01.2004.

Періоди трудової діяльності зараховуються до страхового стажу при обчисленні пенсії за періоди до 01.01.2004 згідно із Законом України “Про пенсійне забезпечення”, а після 01.01.2004 – Законом України “Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування”.

Водночас до страхового стажу прирівнюється весь трудовий стаж, набутий до 01.01.2004. Зокрема, й періоди навчання за денною (очною) формою у вищих і середніх спеціальних навчальних закладах, в училищах і на курсах по підготовці кадрів, підвищенню кваліфікації та перекваліфікації, в аспірантурі, докторантурі і клінічній ординатурі.

Після 01.01.2004 до страхового стажу зараховується час навчання лише за умови добровільної сплати єдиного соціального внеску.

Час навчання підтверджується дипломами, посвідченнями, свідоцтвами, а також довідками та іншими документами, що видані на підставі архівних даних і містять відомості про періоди навчання.

Джерело:https://yur-gazeta.com

Далее

Обов’язковість розміщення споруд цивільного захисту (укриттів, сховищ, бомбосховищ) під час будівництва: підписано закон

Опубликовано 24 Авг 2022 в Новости | Нет комментариев

Обов’язковість розміщення споруд цивільного захисту (укриттів, сховищ, бомбосховищ) під час будівництва: підписано закон

Президент України підписав Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо забезпечення вимог цивільного захисту під час планування та забудови територій».

Про це розповів Міністр розвитку громад та територій України Олексій Чернишов, повідомляє пресслужба Мінрегіону.

«Сьогодні Україна як ніколи потребує розбудови мережі надійних укриттів та сховищ, які забезпечать захист людей від ризиків, пов’язаних з бойовими діями. Розбудова такої мережі має стати обов’язковою та повсюдною, що дозволить зробити наші громади більш безпечними та захищеними», — наголосив Олексій Чернишов.

Закон передбачає зміну підходів до формування системи споруд цивільного захисту під час планування та забудови територій на рівні містобудівної документації на регіональному та місцевому рівнях. Зокрема, документація має обов’язково містити розділ інженерно-технічних заходів цивільного захисту, який визначає план розвитку захисних споруд та забезпечення безперешкодного доступу до укриттів.

Документ містить такі ініціативи:

  • врахування заходів цивільного захисту ще на стадії розроблення містобудівної документації;
  • обов’язковості залучення представників Державної служби з надзвичайних ситуацій до розгляду містобудівної документації на засіданнях архітектурно-містобудівних рад;
  • спрощення процедури передачі земельних ділянок для розміщення захисних споруд цивільного захисту;
  • наявність в містобудівних умовах та обмеженнях вимог про необхідність передбачення у складі проектної документації інженерно-технічних заходів цивільного захисту; 
  • обов’язковості розміщення споруд цивільного захисту (укриттів, сховищ, бомбосховищ) під час будівництва об’єктів, на яких постійно перебуватимуть понад 50 осіб або періодично перебуватимуть понад 100 осіб;
  • забезпечення утримання захисних споруд цивільного захисту у готовності.

Джерело: https://yur-gazeta.com

Далее

Набрали чинності зміни до Закону про держреєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень: Закон № 2468-IX

Опубликовано 23 Авг 2022 в Новости | Нет комментариев

Набрали чинності зміни до Закону про держреєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень: Закон № 2468-IX

19 серпня 2022 року набрали чинності окремі положення Закону № 2468-IX «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо сприяння процесам релокації підприємств в умовах воєнного стану та економічного відновлення держави» (далі — Закон № 2468-IX), якими, серед іншого, внесено зміни і до Закону «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» (далі — Закон).

Огляд відповідних змін підготували фахівці Офісу протидії рейдерству.

1. Змінено назву та зміст окремих положень статті 20 Закону.

Так, передбачено, що заява на проведення реєстраційних дій подається заявником у паперовій формі, а у випадках, передбачених законодавством, — в електронній формі разом з оригіналами документів, необхідних для проведення реєстраційних дій, чи їх копіями, засвідченими державними органами, органами місцевого самоврядування (якщо оригінали таких документів відповідно до законодавства залишаються у справах державних органів, органів місцевого самоврядування).

Реєстраційні дії за заявою, у якій зазначено відомості про документи, необхідні для проведення таких дій, або за заявою, до якої додано копії відповідних документів, засвідчені підписом заявника, проводяться з урахуванням особливостей, передбачених Законом «Про особливості надання публічних (електронних публічних) послуг».

З документів, поданих заявником для проведення реєстраційних дій у паперовій формі, виготовляються електронні копії шляхом сканування, які долучаються до заяви, зареєстрованої у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно, та до реєстраційної справи в електронній формі.

Якщо у заяві відповідно до Закону «Про особливості надання публічних (електронних публічних) послуг» зазначено відомості про документи, необхідні для проведення реєстраційних дій, або до заяви додано копії відповідних документів, засвідчені підписом заявника, державний реєстратор вчиняє дії, передбачені зазначеним Законом, з долученням електронних копій відповідних документів до заяви, зареєстрованої у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно, та до реєстраційної справи в електронній формі.

2. Розширено перелік випадків, коли не застосовуватимуться підстави для відмови у державній реєстрації:

— передбачені у частині першій статті 24 Закону: у разі звернення заявника із заявою про державну реєстрацію права власності щодо майна, яке було придбане у процесі приватизації у складі єдиного майнового комплексу державного або комунального підприємства, яке на момент проведення такої реєстрації внесено до Єдиного реєстру боржників;

— передбачені у пункті 6 частині першій статті 24 Закону, у разі:

  • державної реєстрації речових прав на нерухоме майно, яке було придбане у складі єдиного майнового комплексу державного або комунального підприємства на підставі договору купівлі-продажу, укладеного у процесі приватизації;

  • державної реєстрації речових прав на нерухоме майно, яке входить до складу єдиного майнового комплексу державного або комунального підприємства, щодо якого прийнято рішення про приватизацію.

Крім того, тимчасово, на період приватизації об’єктів спиртової та лікеро-горілчаної галузі відповідно до Програми реформування та розвитку спиртової галузі, наявність зареєстрованих обтяжень речових прав на нерухоме майно ДП «Укрспирт», крім арешту, накладеного у кримінальному провадженні, внесення ДП «Укрспирт» до Єдиного реєстру боржників не вважатиметься підставою для відмови в державній реєстрації прав на таке майно, якщо воно було придбане на підставі договору купівлі-продажу, укладеного у процесі приватизації.

3. Визначено у статті 31-8 Закону особливості державної реєстрації права власності на новостворені об’єкти нерухомого майна, розміщені на території територіальних громад, які розташовані в районі проведення воєнних (бойових) дій або які перебувають у тимчасовій окупації, оточенні (блокуванні), на підставі копій документів, необхідних для такої реєстрації.

Так, державна реєстрація права власності на новостворені об’єкти нерухомого майна, розміщені на території територіальних громад, які розташовані в районі проведення воєнних (бойових) дій або які перебувають у тимчасовій окупації, оточенні (блокуванні), відповідно до переліку, затвердженого центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику з питань тимчасово окупованої російською федерацією території України, а також прилеглих до неї територій, що проводиться з урахуванням вимог Закону «Про особливості надання публічних (електронних публічних) послуг» на підставі копій документів, необхідних для такої реєстрації, засвідчених підписом заявника — особи, що здійснювала будівництво такого об’єкта, здійснюється без виконання вимоги абзацу другого частини другої статті 5 Закону «Про особливості надання публічних (електронних публічних) послуг».

При цьому державна реєстрація права власності на новостворені об’єкти нерухомого майна у порядку, передбаченому статтею 31-8 Закону, може бути проведена виключно за наявності у відповідного заявника речового права на земельну ділянку під таким об’єктом.

Джерело: https://jurliga.ligazakon.net/

Далее

Розширено послуги ЦНАП

Опубликовано 23 Авг 2022 в Новости | Нет комментариев

Розширено послуги ЦНАП

Уряд доповнив новими адміністративними послугами соціального характеру перелік адміністративних послуг органів виконавчої влади та адміністративних послуг, що надаються органами місцевого самоврядування, через ЦНАПи.

Про це повідомляє пресслужба Мінсоцполітики.

Зокрема, до Переліку внесено такі послуги:

  • надання допомоги на проживання внутрішньо переміщеним особам;
  • надання одноразової компенсації особам з інвалідністю та дітям з інвалідністю, постраждалим внаслідок дії вибухонебезпечних предметів;
  • надання щорічної допомоги на оздоровлення особам з інвалідністю та дітям з інвалідністю, постраждалим внаслідок дії вибухонебезпечних предметів.
Далее

З вересня автомобілісти зможуть оформлювати електронну «зелену картку» — МТСБУ

Опубликовано 20 Авг 2022 в Новости | Нет комментариев

З вересня автомобілісти зможуть оформлювати електронну «зелену картку» — МТСБУ

З 1 вересня 2022 року компанії, що мають право укладати договори міжнародного страхування «Зелена картка», матимуть можливість укладання з автовласниками таких договорів в електронному вигляді.

Про це повідомляють в Моторному (транспортному) страховому бюро України (МТСБУ).

Отже, за вибором страхувальника договір міжнародного страхування «Зелена картка» можна буде укласти або в паперовій, або в електронній формі.

«Процедура оформлення електронної «зеленої картки» буде аналогічна до укладання внутрішнього електронного договору ОСЦПВ», — пояснили в МТСБУ.

Алгоритм оформлення:

  1. Власник транспортного засобу вносить відомості, необхідні для укладання договору, до електронної форми на сайті страховика.
  2. Страховик на підставі отриманої інформації формує пропозицію укласти електронний договір міжнародного страхування і надсилає її автовласнику через електронні канали комунікації (наприклад, електронну пошту, вказану при реєстрації).
  3. Власник транспортного засобу підписує електронний договір страхування через інформаційну систему страховика відповідно до законодавства, що регулює організаційно-правові засади діяльності у сфері електронної комерції, та сплачує страхову премію страховикові.
  4. Електронний поліс оформлюється майже миттєво: в автоматичному режимі страхувальник через електронні канали комунікації отримує pdf-файл із згенерованим чорно-білим страховим сертифікатом «Зелена картка», а також візуальну форму страхового полісу та інформаційний лист щодо необхідності роздрукувати отриманий страховий сертифікат.

«Страхувальник повинен роздрукувати pdf-файл візуальної форми страхового сертифіката, оскільки чинні норми міжнародної системи автомобільного страхування «Зелена картка» вимагають від автовласника надання саме паперової (біло-зеленої чи чорно-білої) версії міжнародного страхового сертифіката», — наголосили в Бюро.

Джерело: https://pravo.ua

Далее

Дистанційна робота. Яку роботу можна виконувати дистанційно, пояснення надає держпраці

Опубликовано 19 Авг 2022 в Новости | Нет комментариев

Дистанційна робота. Яку роботу можна виконувати дистанційно, пояснення надає держпраці
Законодавство не визначає переліку робіт, що можуть виконуватися дистанційно.
 
Роботодавець самостійно вирішує, чи може робота виконуватися поза межами підприємства.
 
Наприклад, якщо це продаж товарів у магазині або виробництво на заводі, працівники можуть працювати виключно на території підприємства.
 
Однак, якщо це адміністративна робота, яку цілком можливо виконувати поза приміщеннями роботодавця, можна перевести працівника на дистанційну роботу.
 
Окрім цього, за можливості й наявності ресурсів закон дозволяє переводити на дистанційну роботу:
вагітних жінок;
працівників, котрі мають дитину віком до трьох років або доглядають за дитиною до шести років (за медичними показаннями);
працівників, котрі мають двох або більше дітей віком до 15 років або дитину з інвалідністю;
батьків чи опікунів дитини або особи з інвалідністю з дитинства підгрупи А I групи;
працівників, щодо яких на робочому місці були вчинені дії з ознаками дискримінації – тимчасово на два місяці.
 

Джерело: http://zp.dsp.gov.ua

Далее